tisdag 19 oktober 2010

Dansbandskampen 2010!

Ja, då var årets dansbandskamp igång igen! Något man gått och väntat på länge nu, men blev tyvärr besviken måste jag säga. Förr har dansbandskampen varit något man gick och såg fram emot på lördagkvällen, nu känns det inte så kul mer. Gör inget om man missar ett avsnitt, eller två. :o( En fördel för de som är med och tävlar är ju att bara en åker ut per gång och de resterande får fler chanser att visa upp sig, men för oss som tittar tyckte jag det var absolut mer spännande när man visste att det kom nya förmågor varje vecka....vilket innebar att fler dansband hade chans att vara med och visa upp sig. Nu får vi följa samma band vecka ut och vecka in istället...förutom då de som åker ut förståss.

Vad tyckte ni om programledarna då? Dem har ju skippat juryn helt? :o( Trist enligt mig iallafall! Positivt iallafall att Thomas är kvar, han är ju faktiskt den som har allra mest koll på dansbandsmusiken. Och så saknar jag Peter Settman, tyckte han var strålande! Däremot ska dem få in en dansjury i nästa program, vilket jag tycker är suveränt. Många som spelar, spelar på ett sånt sätt att det helt enkelt inte går att dansa till...iallafall inte enligt dansmusikens steg och regler. Och för mig är det nummer ett inom dansmusiken, takten.
*

Ja, hur var då banden som var med? Har ni någon favorit???

Jag gillar Wisex och har alltid gjort, men för mig var Wisex i sitt esse när Kikki och Lena var med. Men absolut inget fel på denna sångerska, charmig och sjunger bra.

Ja....fortfarande jätteduktiga och fantastisk stämsång. Men för mig ett showband!

Helt nytt band för mig, tyckte dem var helt ok. Tjejen sjöng bra och bjöd på sig själv och killarna var duktiga musikaliskt. Tror att dem har e ljus framtid framför sig.

Ja, redan etablerade killar. Hört mycket gott om dem, så jag väntade mig nog mer. Men helt ok.

Oxå helt nytt band för mig. Som Divine var dem duktiga med en skönsjungande tjej som bjöd på sig själv.

Njaeee?! Inget fel på musiken alls och sångaren sjön helt ok, men hade önskat att han inte sjöng på Skånska faktiskt. Och sen hade han lite mycket för sig med huvudet *skrattar* så man satt och kollade på det hela tiden.

Njae!

Skönsjungande tjejer och jätteduktiga på sin stämsång. Kan dock bli lite för mycket, bättre kanske att variera mer med en, två och tre stämmor. Tycker dock dem lutar lite mer åt showbands hållet oxå som CC o Lee.

Märktes att dem var unga och orutinerade, men med lite tid så kan det nog bli bra. Och sångarens leende kommer charma måååånga damer. :o)

Ja, Rigo blev ju utslagna. Lite synd tycker jag dock, för musikaliskt är dem bättre än många andra som är kvar. Dock är det absolut inget dansband utan även dem ett showband. Men dem är underhållande och det hade varit kul att se vad dem kunnat åstadkomma under programmets gång. Var ju trots allt ett helt nytt forum för dem och jag tror att dem hade kunnat hitta en balansgång med dansmusiken och deras egna toner längre fram.
*
Vad tyckte ni? Vilken är er favorit? Är upplägget bättre eller sämre i år? Vem tror du vinner?

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Ska vi bilda en duo jag och du Nina!
    Så vi kan sjunga stäm sång!!
    Hade vart kul!
    Då hade vi kunnat söka in till Dansbandskampen!
    Vi vill ju i allafall sjunga dansbands musik....
    Kram och puss till en jätte go vän!
    Du e bäst!
    Kram Ninna

    SvaraRadera
  2. Dags i morgon igen JIPPIE!! ;)
    ha en fin helg.
    Ps; jag vill också ha en maskin som nedan. ÄLSKAR tanken på att gå upp på morgonen o fixa till lite gott ;)
    kram

    SvaraRadera
  3. Hej Ninna!
    Ja, kan vara en tanke...stämsång e ju så kul :o)Men nu har dem ju redan både två och tre tjejer som kör stämsång, man skulle hitta på något annat kul då som ingen annan gjort än :o)
    Du e go, tack för dina fina ord vännen!
    Puss

    SvaraRadera
  4. Hej frugan!
    Japp, nu e det tid igen. Och vi spelade igår så nu kan man se direktsändningen för en gångs skull :o)
    Tack, hoppas du oxå får en fin helg med mycket mys och kärlek.
    Jaaaaa, vill ha, vill ha, vill ha! Varför ska det vara så dyrt bara :o( Men jag ska nog se till att få en...så småningom *hehe* kvinnans list övergår ju mannens förstånd säger dem *haha*
    Bamsekramen

    SvaraRadera