lördag 9 oktober 2010

IDOL 2010


Ja, nu har Idol kommit igång på allvar och ikväll var det första fredagsfinalen med de 11 finalisterna. Jag har haft en favorit länge nu, faktiskt ända sen hans auditiontillfälle...d v s från första stund jag hörde honom. Och han har fortfarande inte gjort mig besviken, vilken fantastisk röst. Vilken är din favorit???
Geir, min absoluta favorit. Hejja Geir!!!
Har några andra oxå som jag gillar:

Daniel har en väldigt fin röst och scennärvaro, med de rätta låtarna kan han verkligen fånga en.


Andreas. Han har nog vunnit mig lite tack vare hans bra låtval :o)


Linnea har en unik röst och bjuder verkligen på sig själv.


Och tills sist Minnah som "blew me away" med kvällens suveräna låtval och med hennes krut i rösten.

Så, vad tror ni om denna omgång Idol? Är det bästa startfältet någonsin som Idoljuryn säger? Inte enligt mig iallafall. Omgång 1 var helt klart outstanding med Daniel som vinnare och Darin som tvåa. Vilken omgång kommer ni ihåg bäst?

2 kommentarer:

  1. jag tycker Weise verar va en riktigt begåvad sångare, men jag har SÅ svårt för hans attityd. (i alla fall i början)
    Tror han har ganska starkt stöd bakom sig med. Ska du o jag söka nästa år. Kan Geir så kan vi ;)
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag måste faktiskt hålla med dig...kanske beror på osäkerhet innerst inne?
    Ja, klart vi platsar där ;o) Men att vara borta från familjen så länge...njaeeee. Synd att dem inte kan ta duetter, the dancebands girls! *hehe*
    Kramizar

    SvaraRadera