söndag 31 oktober 2010

Idol och Dansbandskampen!

***
Vad tyckte ni om fredagens Idol omgång och lördagens Dansbandskamp? För en gång skull lyckade jag se BÅDA när de sändes, vanligtvis spelar vi ju antingen den ena eller den andra dagen. Men då brukar jag försöka se repriserna istället :o) Förra veckans Idol missade jag dock, men var ju tvungen att se Geirs framträdande ju. :o) Han e ju bara så fantastisk!!! Och det har nog framgått att jag tycker han ska vinna hela alltet *hehe* Är dock väldans besviken på låtarna han haft både förra fredagen och denna, jättekonstiga. Geir är fortfarande lika skicklig, bra, fantastisk o s v, men tyvärr så drar en helt fel låt ner rösterna rejält. Men vad jag har förstått så får dem bara et visst antal låtar att välja mellan, och har man då oturen att komma långt ner i väljarkön så har man inte mycket att välja på helt enkelt. :o( Trist, även om det är Tema veckor, vilket är toppen, så tycker jag ändå att idolerna skulle få välja låtar helt själv! Trams tv4!
*
Denna vecka gjorde iallafall Linnea ett fantastiskt jobb med sin låt, alltid svårt att ta låtar som varit så himla populära tidigare. Men Linnea gjorde det great och gjorde den på sitt alldeles egna Linnea sätt, toppen!

Men för mig är det som sagt GEIR GEIR GEIR som sak vinna, kolla bara in hans version av Rosanna. Mycket mycket svår låt att ta sig an. Och som stor ToTo fan kan jag inte mer än säg WOW, vilken prestation. Och han gjorde den MINST lika bra som ToTo själv (om inte t o m lite bättre) *fniss*

Lyssna och njut! Vilken röst!

***

Dansbandskampen!

Ja, mina favoriter i lördags var absolut WISEX, vilken fantastisk version dem gjorde av deras låt. Dessutom gillar jag tjejens röst jättemycket!!! Andra som var bra var Elisas, tror att det kan stå mellan dessa i slutändan.

Dem väljer tyvärr konstiga låtar till banden att spela, om det är en Dansbandskamp ska det väl ändå vara dansbara låtar. Eller som i första säsongen när dem fick framföra en modernare och sen en traditionell. Stort minus till det!

Här kan ni njuta av Wisex framförande!

Vad tyckte ni ocg vilka hejjar ni på?

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar