tisdag 16 november 2010

Gårdagen blev INTE alls vad jag förväntade mig...

***
Dagen började jättebra. Solen sken. Kände mig utsövd, var uppe i god tid. Duschade, fixade till mig och åt frukost...allt i lugn och ro. Gick ut en lång runda med Gucci och därefter körde jag iväg till målningen...men ack det som varar! Precis innan Rosengårdsavfarten bara bilen dör, mitt på motorvägen, mitt i hastigeheten. Ingen förvarning, inga konstiga ljud, inga konstiga dofter! Fick rullat in till kanten och bilen är totalt död, inte ett livstecken när jag försöker tända. Jaha! Där stod jag med massor av bilar susandes förbi så att bilen vibrerade. Det var så mycket trafik att jag inte ens kunde ta mig ut från förarsidan, utan fick krypa över på passagerarsidan för att ta mig ut. Fick ringt Frank och han kom. Men jag hade den store bilen och han den lille, och det fanns ingen möjlighet att bogsera den stora (dessutom automatare) med hjälp av den lille. Så det blev till att ringa runt och försöka hitta någon vänlig själ som ville hjälpa oss. Lyckligtvis hittade vi någon, men olyckligtvis slutade hela historien med att vi tyvärr fått skrota bilen. :o( Varför? Inte nu, nu när det kommer en liten behöver vi den stora bilen mer än nånsin. :o( Ja, sånt här kommer ju aldrig lägligt.

Stackars ensamma bilen, i mörkret på Arons. *snyft* Tack för denna tid, du har varit en klippa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar