tisdag 16 november 2010

Mysig fredag och arroganta poliser!

***
I fredags kom min älskade syster för en heldag tillsammans, blir ju tyvärr inte så ofta eftersom hon bor i Danmark. :o( Men jag hoppas att det kommer bli mer framöver, vi ska ju ha bebbe båda två. :o) Ganska lustigt faktiskt. Nadine ringde mig för tt berätta att hon var gravid för ett tag sen, och då hade jag inte kollat mig själv än men visste ändå att jag oxå var gravid. Så jag svarade att -Ja, det är nog jag oxå. *haha* Hur kan det bli så slumpaktigt? :o) Men vi var jätteglada båda två och det är uträknat att Nadine ska ha två veckor innan mig. Spännande!

Var iallafall supermysigt att ses igen och jag njöt av varenda sekund. Vi kollade runt lite i barn/babyaffärer för att få ett hum om utbud och priser, sen satte vi oss på Ilva för en mysig fika OCH toalettbesök såklart. *haha*

Här sitter fina syster och ser drömmande ut :o)

Och på väg ut från Ilva hittade vi denna underbart söta mobil, vi köpte båda varsin. Så nu har jag köpt min allra första babysak. :o)
Med sig från Köpenhamn hade Nadine en burk te till mig, mmmm. Mint!
Jag hittade en stoooor saccosäck till ett superbra pris. Har letat efter en sån länge, just till ett rimligt pris då...dem brukar vara så dyra dem här stora.
*
Efter shoppingen åkte vi hem till mig och fixade lite mat innan vi skulle bege oss iväg igen till mamma. Vi vispade ihop en kladdkaka oxå som vi skulle ha med oss, men den hann inte bli färdig i ugnen så vi tog med den som den var. Anledningen till att det var lite stressigt med tiden var att vi skulle släppa Frank på Big Bowl på vägen, där han skulle träffa sina arbetskamrater.
Mamma, Kevin, Nadine och Colin

Mamma har två helt underbara kissar, Amanda och Rassel. Titta så fina dem är.

Här sitter jag med Rassel, sååååå go kille. Väldigt sällskaplig och älskade att vara med och bli buren....gissa om jag ville ha den "lille" killen med mig hem :o)
*

Men det fick jag inte :o( *hehe* Men jag fick lite annat med mig hem. Min mamma har nämligen varit porslinsmålninglärare och hade en massa färger, tillbehör och porslin som jag fick. Superbra! De färgerna hon hade finns nämligen inte mer, och de nya sorterna är inte alls lika bra. Så det var toppen att frossa i alla hennes saker.

Här är en stor påse full med saker, fick två ytterligare två kartonger fulla som inte är med på bild.

Fick även ett jättefint charmigt bord från hennes vind, kanske något till bebbens rum? ;o)

*

Vi hade inte tänkt stanna sålänge egentligen, men tiden gick otroligt snabbt och klockan var närmre 12 när vi lämnade. Då körde jag och hämtade Frank på Big Bowl och sen skulle vi släppa Colin hos sin pappa. Då blir vi stoppade av polisen, helt oprovocerat. Vi hade inte gjort något fel alls, dem hade väl tråkigt! :o( Och det är helt ok att dem stoppa en, men behöver dem verkligen vara SÅ arroganta. Dem har en jäkla stil och jag blir så himla arg att dem inte kan behandla folk ordentligt. Dem ville se körkort och så fick jag blåsa i en alkomätare och självfallet hittade dem inget. Men förstår dem verkligen inte själva att när dem kommer och blåser upp sig och tror att dem är bättre än andra, då tycker man bara dem är sååå pinsamma och mesiga! Alla är ju inte likadana som tur är, så tillresten: bete er som folk tack!

När vi hade släppt Colin var det dax att köra Nadine till tåget, när vi kommer dit kommer tåget först om en timme...hjälp! Så vi vände och jag körde Frank hem, Gucci var ju ensam hemma. Sen körde vi vidare och handlade lite på macken och kom tillbaka till stationen ca 15 min innan tåget skulle gå.

Det blev en lång dag för oss alla, men jättemysig. Kände mig inte alls trött trots att jag var igång hela dagen, fick så mycket energi av allt positiva. Och jag somnade med ett leende på läpparna :o)

Men helgen däremot, ojojoj så trött jag var. Orkade ingenting hela helgen, helt utpumpad. Men det gjorde ingenting, fredagen var värd allt för mig!


Kram

2 kommentarer: