söndag 5 december 2010

Vellingeblomman!

***
Om ni inte har varit på Vellingeblomman tycker jag absolut ni ska ge det ett besök, speciellt i juletid. Men även när de har deras övriga utställningar som, orkidé utställning i februari, brukar vara kombinerat med reptiler, småkryp och även kaktusar i massor. Dem har även påskutställning och halloween utställning, och jag lovar er att allt är sevärt, med eller utan barn. Sen har dem ett jättemysigt fik med en massa godsaker som är speciellt mysigt på sommaren när man kan sitta ute i deras mysiga trädgården.

Jag, Frank, Gulle och Fritz begav oss dit igår för ett besök....det var såååå mysigt!


Massor av granar och annat fint som man kan ha ute inledde.


Sen finns det djur varje år i stora krubban, får och åsnor. Detta året fanns det även en bebis åsna, så himla söt.

Min fine sambo mitt i det gröna.

Små tomtelandskap och -miljöer finns lite här och där.

Gulle hittade en supersöt lurvig kompis som fick följa med henne hem.

Tjingeling!

Massor av tomtar :o) Dem här hade jag gärna tagit med hem och satt i trädgården :o)

Minilandskap fanns det oxå massor av.

Julbak

Stackars Fritte liknar en pirat med sin saknade tand *fniss* Ny är på väg!

Massor att titta på, de e ju så kul med julpynt :o)

Sen var det klart dax för fika
Och jag var helt lyrisk för dem fixade gluten och laktosfri räksmörgås till mig, mums!

Ännu mer tomtar

Frank vaktar enen :o)
En superdag som jag verkligen behövde mitt i all kaos. Har det lite jobbigt just nu med omständigheter jag inte kan rå på, och var väldigt ledsen och deppig i onsdags. Sen har jag den där envisa förkylningen som jag fortfarande brottas med, så det är inte utan att man är trött oxå. Men men, allt löser väl sig snart hoppas jag. Men alltid tungt när man är mitt i det.
Hoppas ni alla haft en trevlig helg och tar hand om er!
Kram Nina

2 kommentarer:

  1. ja det var finna bilder du hade vad söt åsnan var kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad mysigt ni hade det!
    Snart ses vi!
    Kram NInna

    SvaraRadera