onsdag 20 april 2011

Barnmorskebesök!

Idag var det tid för besök hos barnmorskan och Frank fick i uppdrag att fota :o) Nästa tid är ju inte förrän den 3 maj och det vet man ju inte ens om det blir av. :oP Skulle inte vara där förrän kl 16 denna gång så jag fick en bra mjukstart på dagen. Ingen stress, gjorde mig i ordning i lugn och ro och gick sedan en lång runda med Gucci innan jag pös iväg.

Vägning varje gång, och visst har man blivit lite rultig *haha*


Väntar på Barnmorskan, ser lite trött ut.

Bevis på att Frank var med


Mycket info att ta del av medan man väntar


Min goa BM antecknar


Kanonkulan :oP


Det ska klart kännas och klämmas, här kollar BM om huvudet är fixerat än :o)


Sen ska det lyssnas på hjärtljudet.


Och blodtrycket ska oxå kollas


Det är mycket som ska kollas och det är ju toppen att dem är så noggranna, tänk om ALL sjukvård vore lika bra....

Allt såg och lät iaf bra, huvudet var inte helt fixerat men var längre ner än förra gången.


Efter besöket åkte Frank och jag och handlade lite och sen körde vi till IKEA för att äta. Deras mat är ju helt ok och jättebra i pris, så det är smidigt ibland när man inte orkar lagar mat. Och jag kan äta deras fläskytterfilé med bernaisesås, där är varken gluten eller laktos i det. Dem har en pärm med alla innehåll i alla rätter, så finns det något man inte tål så är det bara att fråga så kollar dem upp. Toppen! Vi var så trötta efter maten att vi åkte direkt hem, tog en runda med Gucci...som förresten hade varit jätteduktig och inte ställt huset upp och ner. *haha* Sen hamnade vi i soffan med kaffe och där blev vi resten av kvällen. :o)


Så nu ska jag bara avsluta här sen ska jag oxå i säng, jättetrött nu och behöver vila höft och rygg. Imorgon blir det nog bara att ta det lungt med lite målning, och kanske lite sol på näsan om man har tur. :o)


Natti natti

2 kommentarer:

  1. Skönt att allt är bra!
    Snart är huvudet fixerat( håller tummarna) och vi ses i morgon!
    Kram NInna

    SvaraRadera
  2. Skönt att allt går bra med graviditeten :) När man ser din bebismage är det nästan så man längtar igen, hihi! Kramis

    SvaraRadera