torsdag 28 april 2011

Det går framåt!

Storhandla - CHECK!

Inget är som väntans tider. I kön på Citygross.

Mat, mat, massor av mat


***


Handla, montera och bädda spjälsäng - CHECK!

Var och köpte sängen igår :o) Och jag ville såååå klart ha upp den meddetsamma *fniss*

Monterad och på plats.





Bäddad och klar, blev så himla mysigt!


***

Handla blöjor, bindor, amningsskydd m.m. som ska tas med till BB - CHECK!


Mycket att tänka på.

***

Måla klart beställda muggar - CHECK!


Det är Pernilla, Guccis uppfödare, som beställt av mig. Hon har ju ny kull nu som ska iväg imorgon och hon ska ge en mugg till varje varje valpköpare med valpens namn. En fantastisk gest tycker jag, hur många uppfödare gör en sån sak för sina köpare? Helt underbart! Tusen tack Pernilla för att du beställer av mig!!!


***


Skriva klart förlossningsplan - CHECK!

Riktigt rolig att göra faktiskt. Nu gjorde jag den lite extra fin och laminerade den, men tänkte spara den som ett minne.


***


Känns jätteskönt att ha börjat betat av "att göra listan", känner lite mer lugn i magen nu faktiskt. Det som är kvar är nu:

* Packa klart väskan till förlossningen (påbörjad)

* Köpa amningsbh (kollade igår men fanns ej rätt strl)

* Städa kök (påbörjat)

* Städa toaletten

* Inventera för företaget

* Deklarera till företaget och privat

* Fylla i och skicka iväg papper till FK

* Se min son uppträda (söndag)

* Betala räkningar

* Göra klart hemsida (påbörjad)



Kommer att bocka av mer under dagen, men just nu tror jag att jag lägger mig och vilar en stund. :o) Hej svejs sålänge!

1 kommentar:

  1. Hej Nina!
    Tack så mycket för muggarna!
    Älskar dem!
    I går monterade vi upp litens skötbord och i dag om jag orkar blir det spjälsängen.
    Jag vill ju ha lite mer tid på mig.....
    Skall på ul på Måndag för att se att allt är bra med vår liten, sista och är faktiskt lite nervös.
    I dag lämnar 5 av 7 boet här på kenneln och jag har tyvärr en avbokning på Charmony, så nu e jag stressad igen!!!
    Hon är den vackraste valpen i hela kullen tycker jag och hoppas att hon snart får ägare.
    Må gott nu för nu skall jag börja städa inför alla goa nya valpköpare som kommer!
    Kram från en trött NInna med vovvar

    SvaraRadera