torsdag 21 april 2011

Drama på IKEA!

Idag åkte jag och Pernilla till IKEA tillsammans för lite shopping. Mestadels babyshopping för oss båda, Pernilla ska ju ha sin bebbe en månad efter mig. :o) Så där vankade vi fram med magarna i vädret. *haha* Men vi tog det lungt och hade gott om tid på oss, så det var skönt. IKEA är ju ganska stort och det tar sin lilla tid att ta sig igenom. Men på mitten räddade toaletten och lite näringsintag oss. :o)


Pernilla skrattar gott när jag (som vanligt) plockar upp kameran :o)

Jag var inte jättehungrig så jag valde ett lättare alternativ. Lax, kokt potatis och hovmästarsås. Hur gott som helst!


Skål!

Så efter lite mat och kissepaus gick vi vidare med nya krafter. När vi börjar närma oss slutet på varuhuset hör vi plötsligt i högtalaren att IKEA har något tekniskt fel och varuhuset måste utrymmas omeddelbart. :oO Oj då! Så alla kunder skulle bege sig till närmsta nödutgång där personalen sen skulle lotsa oss vidare. Så det var bara att släppa allt och ta sig ut meddetsamma. Alla kunder och personal samlades utanför och vi hörde att brandkåren kom, klart man blev lite frågande. Det enda vi fick veta var ju att det var något tekniskt fel. När vi är ute så träffar jag Ann, hennes dotter Angelica och Angelicas kille. Sååå himla kul, var jätte längesen vi sågs. Angelica är dessutom oxå gravid och ska ha 1 mån efter Pernilla, så det var kul att få se hennes mage och prata lite. :o)


Passade på att ta en bild på Pernilla och hennes mage under utryckningen!

Efter ca 15 min fick vi komma in igen så vi kunde avsluta våra inköp, men vi fick aldrig veta vad som hänt. Kanske står i tidningen imorgon. Skönt iaf att IKEA tar säkerheten på stort allvar, och dem var väldigt effektiva i sitt arbete under utryckningen. Så det blev ett låååångt besök på IKEA idag :o) och jag tror att både Pernilla och jag kände oss väldigt nöjda med dagen. Fick en present av Pernilla oxå, så gulligt!


En mjukis filt till bebben, så fin. Och helt perfekt, har inte köpt några filtar än. :o) Tusen tusen tack Pernilla!

Jag fick köpt lite bra att ha saker till bebben oxå, så det kändes jätteskönt. IKEA är ju suveränt med både utbud faktiskt och framförallt sina priser.


Orkideén fick följa med hem, den liksom kallade på mig. :o) Tillfälligt placerad bara.


Madrass till spjälsängen.


Doftljus går alltid åt och dessa luktar underbart.


Lakanöverdrag till spjälsängen.


Tvättlappar



Dregel haklappar



Svarta "engångs skärbrädor" Så himla smidiga och hygieniska. Man använder ett tag, när de börjar bli slitna slänger man dem och ersätter med nya. Dem är inte alls dyra och går bra att diska i maskin. Sen är dem dessutom rörliga, så när du har skurit något kan du bocka till dem när du ska ösa över ingredienserna i grytan. På så sätt slipper du få en massa utanför. :o)



Klädrullar, ett MÅSTE för djurägare.


Var väldans trött när jag kom hem så efter jag hade packat upp la jag mig med det senaste numret av mama, och somnade sen som en stock. Sov i ca 2 timmar sen var det upp och fixa mat. Frank och jag hjälptes åt och idag blev det rotmos och kokkorv, jättegott. Nu är det långhelg och jag ska måla klart några muggar till Pernilla och vi ska försöka hinna tapsera i Colins nya rum. Ska bli skönt att ha Frank hemma några dagar, är vädret fint blir det nog nån trip till Klagshamn oxå med Gucci. :o) Lugn och skön påskhelg med andra ord. Vad ska ni hitta på?


1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag tackar så mycket för i går och vår härliga eftermiddag på Ikea.
    Jag var så trött jag med i går, men kom inte i säng förrän 01:00.
    Det där med att sova, ja det kan ju inte jag med min stora familj och valpisarna än....
    Om 2 veckor skall jag börja ta eftermiddags luren, då mina valpar har flyttat!
    Så jag är liiite avis på dig som kan göra det...
    Tusen tack för att du är du och vi ses nästa vecka vännen!
    Pussa Gucci och hälsa Frank så gott!
    Kram Ninna med familj och hårbeprövade vänner!!!

    SvaraRadera