tisdag 26 april 2011

Föda barn och stressvecka!

Jag har en sådan känsla att jag kommer föda barn kommande helg. Visserligen 10 dagar för tidigt, men det är något som säger mig det. Så, jag vill ju vara förberedd för detta. Vilket innebär att jag har MASSOR att göra denna veckan. Skulle hon sen vänta på sig gör ju det absolut inget, då får jag ju 10 vilodagar. :o) Men just nu känner jag mig superstressad och jag inser att jag inte kommer hinna med allt! Men vissa saker är måsten så där får jag lägga mitt krut, och allt som jag hinner med utöver blir en bonus.


Jag måste:

* Storhandla

* Handla spjälsäng

* Handla blöjor, bindor, amningsskydd m.m. som ska tas med till BB

* Packa klart väskan till förlossningen

* Köpa amningsbh

* Städa kök

* Städa toaletten

* Inventera för företaget

* Deklarera till företaget och privat

* Måla klart beställda muggar

* Fylla i och skicka iväg papper till FK

* Se min son uppträda

* Betala räkningar

* Skriva klart förlossningsplan

* Göra klart hemsida


Jag har egentligen mer som skulle behöva göras, som trädgård, fönsterputs, bada katterna, stå på loppis, städa blomsterverkstan, tapsera Colins rum, tömma uterummet, måla uterummet, skattedeklarationen m.m. Men det är inga prioriteter så dem får vänta.


Anledningen till att jag känner mig så stressad och vill ha så mycket gjort innan förlossningen är för att jag vet inte alls hur min kropp kommer reagera. Sen jag blev sjuk så har jag haft enormt svårt att återhämta mig efter ansträngning el sjukdom, och man får väl säga att en förlossning är ganska ansträngande för kroppen. Likaså vill jag kunna känna mig lugn när jag kommer hem från BB och bara ägna mig åt Sessan.


Nu har vi ju bara haft en bil oxå så det har ju inte underlättat precis. :o( Annars kunde ju jag gjort vissa saker på dagen, men nu har jag fått vänta tills Frank kommer hem. Likaså är det mycket jag behöver hjälp med nu, tunga saker, saker där man måste böja sig mycket. Och sen orkar jag helt enkelt inte lika mycket, måste vila ofta.


Ja, så det är bara att jobba på med andra ord. :o) Måndagen har ju redan försvunnit så det blir till att ligga i. Ska iaf ta ett bad nu och sen blir det förhoppningsvis storhandling idag ;o)


Ha en fin dag!

2 kommentarer:

  1. Ja om du flår runt så och fixar så lär bäbisen poppa ut tidigare....hela klart :)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. hahaha, så sant så. Jag får försöka stressa lungt ;o)

    Kramizar

    SvaraRadera