fredag 15 april 2011

Igår åkte bältet fram!

Jag köpte ett vetebälte för några år sedan, som en vetekudde fast längre med kardborre. Och det har jag inte ångrat en enda sekund. Har verkligen haft jättemycket nytta av detta, och igår åkte det fram igen. Hade så himla ont i höfter och rygg efter städningen dagen innan, och hade jag inte varit gravid hade jag tagit en värktablett. Det låste sig i höften hela tiden och jag kunde varken gå, stå, sitta eller ligga nån lång stund.


Vetebältet fungerar ju så att du värmer det i micron och sen sätter du helt enkelt fast det mot den kroppsdel du har ont. Man kan även kyla det i frysen för exempelvis muskelskador. Fördelen med ett bälte jämförelsevis med en kudde är ju att du kan gå omkring med det utan att det kasar av, med en kudde måste du ju oftast ha samma sittande el liggande ställning. Oavsett om du är gravid eller inte så är detta en toppengrej, och jag rekommenderar det varmt till alla.

Vetebältet finns i flera olika färger, jag har ett svart. :o) Vetebältet är från Lundmyr och finns i många hälsokostaffärer, jag köpte faktiskt mitt på Ica Maxi. Men det finns massor av ställen på nätet man kan beställa det på och priserna varierar, det billigaste stället jag har hittat är här:


*

Finns dock bara i rött där men det är nästan 100kr billigare än på andra ställen, väldigt prisvärt! Annars bara söker ni på "Lundmyr vetebälte" på nätet så får ni upp massor av återförsäljare. Bra för dig själv men oxå suverän som gåva till någon :o) Hade bältet hela kvällen och även inatt och det tillsammans med varmt bad och vila så känns det mycket bättre i höften idag...skönt! :o)

*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar