onsdag 13 april 2011

Inte klokt...

...vad man kan sova utan att ha influensa :oO Jag har sovit i nästan ett dygn, är så himla trött. Igår gick jag upp kl 13, var uppe några timmar sen la jag mig för att vila igen. Gick upp vid 19, åt lite och kollade lite tv, sen la jag mig igen ca 22. Och sov idag till kl 12, och kände mig ändå inte utvilad. :oS Jisses! Jag ringde till Frank när jag hade vaknat och sa till honom att, -ska jag fortsätta vara så här trött får du vara pappaledig i två år minst!!! *hahahahaha*

Men jag bestämde mig idag för att jag måste göra något litet iallafall, bara man fått gjort nått vettigt så känns det lite bättre. Och men många pauser och många mellanmål lyckades jag städa hela storarummet, det är dammsugningen kvar, men den ska Frank ta imorgon och det tackar jag för.
Frank har oxå varit duktig och varit ute i Colins blivande rum och jobbat lite.
En hel del spacklingsarbete att göra där. Jag älskar att spackla, men har ju annat som jag måste göra nu så Frank får fixa det själv sålänge. Colin som har rum på övervåningen nu ska få en egen lägenhet i annexet, med kök och toa och dusch och allt. Han börjar bli stor nu ju och behöver ha lite privatliv, å jag e ju bara glad om han bor hemma ett bra tag till. Så, det sovrum han har haft på övervåningen ska Frank och jag ha som sovrum. Och Sessan ska få Kevins gamla rum som oxå ligger på övervåningen...mitt emot vårt då. Så det blev en massa omplaneringar nu när det kommer en lilltjej till familjen. Men det tar tid och allt kostar pengar, så det får ju ta den tid det tar.


Så idag fick vi en del gjort och det känns så skönt. Men jag kan ju berätta att jag haft en hel del sammandragningar ikväll, hon tryckt mycket neråt, känt mycket av foglossning och har otroligt ont på stället framtill på magen. Så jag skulle nog tagit det lite lugnare. :o(




Jag måste iallafall berätta om en väldigt kul grej som hände ikväll. Jag köpte ju en stooor saccosäck för ett tag sen, ja faktiskt i början av min graviditet. Syftet var att jag skulle kunna ha den när jag blir stor och klumpig och även när jag ska amma. Men Colin har haft den i sitt rum sålänge, onödigt att den står helt oanvänd ju. Så idag tog vi iallafall ner den till mig, så jag kunde sitta i den å kolla på tv. Kan berätta att det är INTE så bekvämt i soffan nu, den e så himla låg.

Så, jag la mig tillrätta där och kolla på tv och det gick hur bra som helst, dem är ju jättesköna. Men det jag inte märkte (direkt iaf) var att den gled liksom länge och länge bak och tillsist satt jag som i ett skruvstäd OCH med magen i vägen. Hahahaha, jag kunde absolut inte rubba mig. Frank ser ju hur jag kämpar å frågar om jag vill ha hjälp, å det var jag så himla illa tvungen till. Och då brast det för mig, börjar asgarva och inser ju komiken i hela situationen. Och Frank började oxå skratta förståss, måste ha sett döskoj ut. :o)


Jaja, så kan det gå. Nog inte sista komiska situationen som kommer dyka upp, magen lär ju dessutom växa en hel del till. :o)


Nu är jag iallafall totalt slut, det värker i magen och gör ont i höfterna. Så nu ska jag äta lite blåbärsglass och sen hoppa i säng. Imorgon är det tid för rep, så det hoppas jag att jag orkar.


Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar