måndag 2 maj 2011

1a maj - uppträde, intervju och demonstration!

Ja, det var alltså 1a maj igår och Colin skulle uppträda på stortorget. :o) 1a maj innebär ju demonstrationståg och det är ju "socialdemokraternas dag" och det var genom dem som Colin och även artister var anlitade. kl 12 började uppträdena och vi var där lite strax efter. Vi hade Gucci med oss oxå, han behöver tränas bland folk. Tror ni inte det första Gucci gör när vi kommer till Stortorget, jo han lägger en JÄTTEstor laddning och Frank fick börja med att plocka bajs. :o)


Naaaw, stackars Frank plockar upp Guccis "lilla gåva"!


Här står Gucci och jag och väntar på att Colin ska börja uppträda!



Uppträdet har börjat, Colin i vit tröja! Killarna var superduktiga!



Sydnytt var och intervjuade folk och jag blev intervjuad. Dem frågade vilken man tyckte var den viktigast politiska frågan i nuläget. Detta visades sen på kvällen, så både jag och Gucci var på tv'n. :o)



Gucci var jätteduktig och fick massor av uppmärksamhet!



Killarna igen!



Efteråt tog vi en fika i solen.



Precis när vi skulle bege oss till bilen satte demonstrationståget igång, först kom musikkåren.



Och efter dem kom tåget.


***


När vi kom hem åt vi lite sallad framför tv'n och sen var vi ganska trötta så vi la oss och vila en stund. Vi sov i 2 timmar och det var så himla skönt och välbehövligt. Sen var det upp och laga mat, det blev kassler med ananas i ugn, ris och chilisås. Vi åt framför tv'n och skulle kolla film sen, men jag mådde inte alls bra. Ont i kroppen, illamående och körig i magen. Så vi la oss i sängen för att titta på profylax DVD'n istället.





Mycket om avslappning inför och under förlossningen. Bra film för både den som ska föda och för partnern. Visar många tekniker som båda kan använda för att underlätta de olika skedena.



Denna bok håller jag oxå på att läsa, men det går ganska långsamt. :o) Har väl känt att jag blir mer stressad ju mer jag läser om det, så det är lite medvetet att jag inte "drivit på" med läsningen.


***


Efter filmen somnade vi gott, har varit hektiska dagar så all vila är välbehövlig. Skönt att komma isäng relativt tidigt, fast kl blev ändå 23...men det är ganska så tidigt iallafall för min del. :o) Trots full rulle har det varit en jättemysig helg. Det är så himla skönt att Frank och jag fått så mycket tid tillsammans. Normalt på helgerna spelar antingen han eller jag ju och antingen sitter en av oss själv eller så spelar vi båda. Så är tyvärr spelemanslivet, och speciellt då eftersom vi spelar båda.



Idag blir det inventering och deklaration för min del (bläää), för ni glömmer väl inte bort att deklarationen ska vara inne inatt senast kl 12. :o) Ska bara käka en nybakad muffins med ett glas mjölk sen ska jag sätta igång. Hoppas ni haft en mysig och skön helg!



Avslutar med en liten filmsnutt från Colins hip hop uppträde. Ganska dålig kvalitet tyvärr. Sen är just denna låten ingen sololåt för Colin så han lägger mest fill in's här. :o)



video

1 kommentar:

  1. Hej!
    Underbara kort på Gucci, er och på Colin!
    Vad duktig han är!!!
    Jisses vad stolt jag hade varit!
    Lånar korten på Gucci!!
    Puss och kram NInna

    SvaraRadera