söndag 1 maj 2011

En stund i solen och uppdatering av lista!

Vilket fantastiskt väder vi hade igår :o) Det behövs verkligen sol nu efter den tuffa vintern. När brödet var färdigbakat igår gjorde jag smörgåsar till mig och Frank, ja Gucci fick ju oxå ha :o) Sen satt vi oss på terassen och åt mackor och drack te i solen, var jätteskönt!


Färdigbakade brödet *mums*

Jag använder mig av denna mixen och tillsätter bara lite sirap, väldigt gott bröd. Anledningen till att jag använder färdig mix är ju för att det är ganska svårjobbat med glutenfritt bak, och eftersom jag inte har någon hushåll assistent så är detta det enklaste alternativet. Iallafall vad jag provat änsålänge. :o)


Frank i solen mitt i tuggan :o) och Gucci har såklart ätit sitt redan och spissar på pappas smörgås, kanske kan man få en liiiten bit till. :o)


Skönt att få lite sol på sig :o)


Gucci njuter i skuggan



***


Min "att göra" lista börjar oxå minska, sköööönt! Städade köket igår. D v s torkade alla ytor, luckor, bänkar, handtag, m.m. Plockade undan allt som inte skulle vara där (konstigt hur det samlas saker i just köket). Torkade alla stolaro bordet, la på rena nystrukna dukar, satte på nytvättade dynor...Ja, allt helt enkelt...förutom golvet. Det ska ångas och förmodligen fixar vi det idag. :o)


* Städa kök - CHECK!

Alltid lika kul att se hur länge det håller sig så fint ;o)


* Städat toaletten - CHECK!


* Betala räkningar - CHECK!




Bläääääääääääääää!!!





Så listan börjar minskas och efter varje sak man betar ner slappnar man av lite till. :o) Utöver "listan" så har vi fått en hel massa annat oxå gjort i helgen. Renbäddat i sängen, tvättat all tvätt, klippt häck och buskar, bytat ut en massa lampor, m.m. En ganska produktiv helg med andra ord. Men det känns i rygg och höfter nu och jag hoppas jag får vila upp mig i veckan.


Det som är kvar nu är:



* Packa klart väskan till förlossningen (så gott som klar)

* Köpa amningsbh (får se om det hinns med)

* Inventera för företaget

* Deklarera till företaget och privat

* Fylla i och skicka iväg papper till FK

* Göra klart hemsida (påbörjad)


* Se min son uppträda (Idag)


Ja, min äldste son ska uppträda idag på Stortorget kl 12. Så vi ska åka dit och tänkte ta Gucci med oss, han behöver komma ut bland folk lite. Om vädret tillåter kanske vi tar en kopp kaffe i solen efteråt och sen blir det hem till köksgolvs rengöring och deklarationer. Ja, för ni glömmer väl inte att deklarera? Ska vara inne imorgon natt senast tolv :o)


Min fötter har svullnat så de tappat formen :oS


Så nu ska vi fixa till oss, äta lite och sen bege oss iväg.
Ha en fin dag!


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar