lördag 14 maj 2011

Fika på Vellingeblomman!

Idag träffade vi våra goda vänner Gulle o Fritz för att ta en fika på Vellingeblomman. Det är så himla mysigt i deras café och speciellt då i den tillhörande trädgården. Det har ju varit lite si och så med vädret idag, men vi hade faktiskt turen att få ganska mycket sol under fikan. Supergod fika har dem oxå och till helt rimliga priser, och dem har fika för mig oxå det GILLAS! Så vi åt räkmackor allihop, men jag fick då specialarbröd (gluten och laktosfritt), det är bara att säga till i kassan. Och vi alla njöt i fulla drag av god fika, gott sällskap och mysig miljö innan vi begav oss in för att frossa i blommor och väldoftande kryddor.

Fritz har massor att berätta...

...och min stilige sambo lyssnar


Massor av blommor, man blir så glad.


Gulle vilar benen


Snackehönorna


Massor av fina saker


Tittut!


En liten mjuk (billig) babyfilt fick följa med hem!

Nu blir det snart kvällsmat och Eurovision song contest på tv'n. Vi får väl se om jag kan sitta "normalt" ikväll :oS Sessan där inne har hållt igång nu flera kvällar på rad, det är så att jag kippar efter andan och det gör riktigt ont. Och då får jag upp och gå och röra på mig för att det ska lätta lite, fast ibland hjälper inte det heller. Efter några timmar lugnar det sig, men varenda gång tänker jag -e det dax nu?


Ha en myspys kväll nu! :o)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar