tisdag 10 maj 2011

Sol, trädgård och grillning!

Både söndag och måndag har gått i trädgårdens tecken. Kan inte påstå att jag orkar så mycket, och det blir mycket vila mellan rens och plantering. Jobbigt att behöva bocka sig upp och ner hela tiden, men samtidigt är det lika jobbigt att sitta på plan mark. *fniss* Smidig som en valross ungefär. :o) Trots det har jag fått lite gjort och framförallt fått njuta av det underbara vädret och solen.


Nu slår allt ut med rasande fart. Min fina Magnolia här :o)


Trädgårdsmästaren





Det har ansats, rensats, planterats och gödslats.


Idag blev det även brödbak.
Brödet på jäsning.


Årets första grillning i söndags, och ni vet hur det är...har man väl börjat så är det svårt att sluta. Så det blev grillning idag oxå. *mums* Gucci tyckte oxå det luktade yummi *hehe*


Marinerad, grillad karré, grillad tomat, klyftpotatis, grönsaker och sås på gräddfil, gräslök och kryddor. Såååå himla gott.

Efter maten blev det tv och vi turades om att duscha. Jisses, är ett helt företag att duscha nu. Jobbigt att sitta jobbigt att stå och jobbigt att bocka sig. Sen när man väl tvättat, rakat och filat och kommer upp...ja då ska man torka, smörja, borsta m.m. Jag är ju helt slut när jag har färdig *haha*


Nu är det dax att nanna och imorgon är det tid för barnmorskan.


Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar