fredag 13 maj 2011

Torsdagsbestyr!

Det har varit något problem med Blogger så jag har tyvärr inte kunnat blogga förrän nu. Mitt sista inlägg har dessutom åkt bort av någon anledning och jag orkar inte skriva om det.
*
Ja, det var bara att börja om igen med städningen…lillan lyser ju med sin frånvaro. :o) Så stora rummet och sovrummet fick sig en omgång med damning, torkning, nya sängkläder, vädring av kuddar filtar och sängkläder, dammsugning och tvätt av golv. Imorgon får det bli toan och sen måste vi verkligen ta fatt i köksgolvet. :o( Ja, jag vet…det borde ha varit gjort nu, men tyvärr inte. Jag måste ha hjälp och jag tycker det är synd att Frank ska komma hem efter en hel dags jobb och sätta igång med golvet. Ja, vi får se i helgen istället.
*
Lite tidningar kom i lådan idag, alltid kul med nytt att läsa.


Kul att det var variation på tidningarna, alla tre om olika saker jag älskar.
*
Pratade med älskade syster idag, hon och hennes kicka mår jättebra. Min syster hade verkligen en drömförlossning, snabbt som attan och var hemma igen dagen efter. Och hennes baby e så himla söt och mysig, längtar att få se och hålla henne.

*
La mig och vilade en stund mitt på dagen, behövs nästan varje dag nu. Och det är nog rätt klokt ifall lilla sessan skulle bestämma sig för att komma nattetid. Först fick jag sällskap av en viss lurvig sak, men han blev snabbt varm och hoppade ner på svala golvet. Men när Frank kom hem la han sig och gjorde mig sällskap istället :o) Riktigt mysigt.

Gulle dök upp idag och lämnade lite presenter, babykläder. :o) Så himla gulligt. Det är inte för inget hon kallas Gulle. ;o) Min mysiga fina vän. Nu ska man tydligen inte tacka förrän efter bebben kommit så det låter jag bli, men det känns inte bra att få en massa och så kan jag inte tacka för det. Känns så himla oartigt. :o)

Kolla så gulliga saker jag fick


Ett nytt paket kom oxå i veckan från GoBoken. Jättefina saker men får nog avboka några gånger nu. Har ju hur mycket som helst och bebben är inte ens född *fniss*

Två kvällar i rad nu har jag haft rejäla sammandragningar och tryck neråt och igår var jag alldeles säker på att nu är det snart dags. Men icke, efter någon timme lugnade det ner sig. Och likaså ikväll, d v s igår kväll. Blogger har som sagt inte fungerat och skrev detta inlägg igår.

*

Idag har jag bara tagit det väldans lugnt, skulle städat toan men orkade inte. La mig en stund och vilade och har precis tagit en dusch. Vi ska snart äta Pytt och sen ta en runda med Gucci, och sen kanske det blir lite Resident Evil på PS3 :o) Imorgon hoppas jag på en fika med Gulle och Fritz och kvällen är såklart given, Eurovision song contest ju. :o) Hejja Saade!

*

Ha en riktigt mysig kväll!

Kram

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag är inne och kikar lite....
    Hoppas att ni haft en fin dag och kramar om er!
    Vi har varit på Ikea och handlat mina gardiner och lite saker till bebben.
    NU FÅR det vara bra där till den!
    Fast kanske blir det lite mer kläder.....

    Puss och kram från Ninna med familj och syster Flisan! Ja de andra 2 vovvs pussar nosen me!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kul att få lite nytt till hemmet :o)
    haha, ja dem där babykläderna e svåra att motstå :o)

    Pussar o kramar tillbax

    SvaraRadera