söndag 22 maj 2011

Välkommen du lilla mirakel!

Vår lilla Savanna har äntligen kommit till världen!





Den 18 maj kl 19.50 fick vi äntligen se det efterlängtade lilla livet och hon vägde 3460 och var 50cm lång.



Inte många minuter gammal.

Ja, då fick jag äntligen skrivit. :o)




Det är ganska kaotiskt för tillfället och det kan dröja till jag skriver igen, borde egentligen tagit tillfället i akt och lagt mig att sova nu istället. :o) Allting är upp och ner nu och varenda minut är värdefull. Trots att det känns som man inte gör något så är dagen späckad med allt man ska göra. För är det inte amning, så är det pumpning, byte av blöja, tvättning el bad, tröstning, man ska själv hinna med ett toabesök, äta och helst försöka få sovit lite när Savanna oxå sover. Dessutom har hon ont i magen och det går mycket tid att bara trösta eller bära. Mitt i detta är jag full av hormoner och jag gråter väldigt mycket, både av lycka och förtvivlan. Frank är dessutom ny i sin roll och klart osäker, och ovan på allt detta är man ständigt orolig och vi har fått väldigt lite sömn och är totalt slut.


Så i nuläget orkar man inte vara social. Det viktigaste nu är att lära känna lilla Savanna och ge henne all tid hon behöver. Det är mycket som ska fungera och helt nya rutiner i livet som ska skapas. Det kommer ta sin lilla tid och inte förrän vi känner att vi kommit dit, eller iaf en bit på väg, kommer vi ta emot besök. Vi orkar helt enkelt inte nu, vår prioritet är Savanna och att hon ska må bra...ja och vi med för den delen. :o) De flesta har visat stor respekt och förståelse och det är vi jätte tacksamma för.

*

Vi är så förälskade i vårt lilla knyte och som sagt, det räcker jag tittar på henne så börjar jag gråta av kärlek och lycka. Hon är så fantastiskt fin och det är svårt att förstå att Frank och jag tillsammans skapat denna underbara lilla varelse. Det finns nog ingen större känsla här i världen!



Kommer skriva mer senare längre fram, kanske både om förlossningen och allt vad den innebar. Sen om livet efter och allt runt omkring. Men nu ska vi bara finna oss till rätta och försöka njuta av nuet så mycket som möjligt. Hoppas att ni alla har det bra och tusen tack för alla gratulationer. Ta nu hand om er!
Kram

8 kommentarer:

  1. Hon är jättesöt.En ny stjärna på himlavalvet. Skönt att allting gick bra. Hoppas att du snart är tillbaka med oss i orkestern.
    Kram
    Leffe

    SvaraRadera
  2. Stort Grattis till er lilla prinsessa.
    Hoppas allt är väl med er och bara njut av ert nya tillskott i familjen. Vi förstår era känslor just att man svävar på små moln.

    Kram från Jenny och Chris i Svedala

    SvaraRadera
  3. Jättestort GRATTIS till er båda och den lilla söta Savanna. Hoppas vi kan ses senare när allt är stabilt "o)

    Kramar i massor från
    Porslinsblomman
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Jättegrattis till er alla!

    kram

    SvaraRadera
  5. Hej, har gratulerat innan på FB men nu gör jag det här också! Grattis till dig Nina, Frank och söta Savanna!!!

    SvaraRadera
  6. Tusen tack allesammans!

    Kram

    SvaraRadera
  7. ÅH NINA!! GRATTIS till världens sötaste lilla dotter! Om vår Charlie hade blivit en flicka skulle hon hetat Savannah ;) Så gissa om jag älskar namnet!
    Hoppas ni mår gott o njuter av varje sekund. Tänker på er o grattis igen!! kram

    SvaraRadera
  8. Tack frugan :o) Kul med namnet där, vi har ju massor gemensamt visar det sig mer och mer ;o) Charlie är oxå ett jättefint namn, gillar det skarpt.
    Hoppas att du har det bra och är på bättringsväg.

    Bamsekramar

    SvaraRadera