onsdag 18 maj 2011

Visdomstand, golv, vingabröten och sammandragningar!

Oturligt nog gick min enavisdomstand isönder igår. :o) Dem säger ju att tänderna ofta blir sämre när man är gravid å det stämmer nog. Jag har ju normalt sett väldigt starka och tåliga tänder och märkte inget alls vid mina förra graviditeter. Men denna tanden som gick isönder igår har redan varit lagad en gång så det var väl väntat. Visdomständerna är ju väldigt porösa i sig och tål inte så mycket, så det var ju bara en tidsfråga.



Fast det gör inte alls ont i nuläget, känns bara lite vasst i kinden och så är man där med tungan och ska känna hela tiden. Vi får se vad som händer, tandläkare är inte min prioritet just nu, varken i tid eller pengar.






Sen fick vi ÄNTLIGEN tagit fatt i golvet idag, såååå skönt. När Frank kom hem från jobb fortstte han och hjälpa mig och det var tur det, var redan slut när Frank kom. Det är ca 50 kvm som ska skuras och först så börjar man med att dammsuga så klart. :o) Sen ångar vi golvet bitvis för att sen skrubba för hand i alla fogar där skiten oftast sätter sig mest, å då är det golvläge som gäller. Efter det moppar vi med rent vatten för att få bort smuts och skurmedel.

För en gångs skull är det Frank ni ser på alla fyra skurandes, brukar alltid vara jag. Jag försökte fixa sånt så jag slapp bocka mig så mycket, men halva golvet hade jag hunit med nästan när Frank kom hem redan. Så det blev en hel de bockande trots allt.

Frank ångar för fult.

Och kolla så fint, känns underbart att ha det gjort nu.

Men det tog ordentligt på min kropp idag, ryggen låser sig och bockade jag mig ner under kvällen, kunde jag inte komma upp igen. :oS Har sådan värk nu. Men som om detta inte var nog har jag haft helvilda sammandragningar hela kvällen, så jag inte kan stå upprätt. Undrar om det är dax nu?



(Inte jag på bilden, hämtad på nätet)

Hade ju varit skönt att få sova lite först och inte vara så här slut och värkfylld när man ska in. Men det bestämmer ju inte jag förståss. :o) Får se vad natten har i beredskap, det har lugnat sig lite just nu iaf. Ska ändå gå igenom bb väskan nu så allt är med, fall i fall.




Natti natti


2 kommentarer:

  1. Haha, det var det jag sade!!
    Ses snart, håller tummarna!
    Puss och kram till er!!
    Ninna

    SvaraRadera
  2. haha, japp du hade rätt ;o)

    Kram

    SvaraRadera