tisdag 10 maj 2011

Yantra skor!

Dessa har jag gått och sneglat på ett tag, tycker dem verkar så smarta. Man vet ju att vi människor har en massa zoner under fötterna, så detta måste ju vara toppen. Dessutom så älskar jag när Frank masserar och knådar mina fossingar.



Om Yantra slipper.
(kort info bara, läs mer här: http://www.yantramattan.se/om_slipper.shtml)

Genom att trycka och massera vissa speciella punkter på foten kan man genom dessa nervbanor stimulera andra kroppsdelar som inte alls sitter nära foten.
Fotakupressurens fördelar:
Ökad blodcirkulation, stärkt immunförsvar, minskad stelhet och ökad rörlighet, ökad fysisk läkning, avstressande effekt och förbättrad sömn.

***
Så i förra veckan när vi var på Mobilia gick jag in på hälsokostbutiken och provade dem. Det kändes klart lite ovant och konstigt till en början, men efter en stund så kändes det bara skönt. Och nu hade jag bara dem på mig en kort stund, men när jag tog av dem kändes det helt underbart. Kändes som hela blodcirkulationen kom igång och jag kände mig så lätt. Kan tänka mig då hur 30 minuters användning per dag måste göra susen och kännas skönt.


Så det blir nog till att inhandla ett par faktiskt :o) Det man ska tänka på är att det är väldigt viktigt att man har rätt strl så piggarna trycker på rätt zon/ställe under foten. Frank provade oxå tofflan nämligen men han tog en för liten str och tyckte bara det gjorde ont. Så ett tips är att gå in i vilken hälsokostbutik som helst och prova ut rätt strl innan man ev beställer från nätet. Men som sagt de flesta hälsokostbutiker har dem ju så man kan lika gärna köpa dem där.

http://www.yantramattan.se/webbshop.shtml

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar