onsdag 15 juni 2011

Tiden efter...

...har varit minst sagt kaotisk och hektisk. Dagarna svissar förbi som ingenting och man tycker inte man fått något alls gjort TROTS att man inte haft en ledig minut. Det är en stor omställning att komma hem med ett litet liv och nu ska alla rätta sig efter henne. :o) Det är ju helt underbart på alla vis men samtidigt ovant och nu får man börja om på nytt, rutiner är bara att glömma och det är bara att acceptera att livet kommer vara lite upp och ner ett tag.



Kärlek





Eftersom lilla Savanna har noll tålamod har inte amningen fungerat från första stund, kommer inte mjölken meddetbums blir hon så arg och förtvivlad. Så vi har kämpat med alla knep här hemma, precis allt du kan tänka dig...skulle kunna skriva en bok om detta nästan *haha* Jag har ju oxå varit väldigt förtvivlad för detta, hade sett fram emot många mysstunder men det får bli med flaskan istället. Så mina dagar har bestått i att göra mat, mata, byta blöja, hinna pumpa mjölk innan Savanna vaknar igen...och sen samma rutin resten av dagarna. Att sova när Savanna sover har jag inte hunnit eftersom jag skulle pumpa, jag har knappt hunnit med ett toabesök och än mindre att få i mig något att äta. Tröttheten, brist på mat och förtvivlan över amningen har gjort att jag varit väldigt ledsen, och man är ju redan ur balans efter en förlossning. Så det har blivit många tårar.




Mamma och dotter

Mitt i all ledsamhet över amningen så är jag ju så himla lycklig, detta fantastiska lilla liv gör ju en helt salig. Efter man kommer hem från BB lever man i någon slags babybubbla, det är bara Savanna som allt kretsar kring och man själv är som en rovdjurshona som bara har som mål att skydda denna lilla varelse. Allt runt omkring bleknar och har noll betydelse. Sen har man ju inte ork till mycket annat heller, man behöver helt enkelt tid att lära känna och "bonda" med den nya lilla familjemedlemmen.





Far och dotter




Vi har valt att inte bjuda hem en massa folk nu i början, vi måste först komma på plats. Några har ju varit här men inga längre stunder och ganska långt efter vi kommit hem.




Storebror Colin med lillasyster



Storebror Kevin med lillasyster



Dem tyckte det var lite läskigt först att hålla henne :o) hon är ju så liten och ömtålig. Men det gick jättebra och dem ser ut som dem inte gjort annat än hålla bebisar :o)



Grannen kom förbi med en liten present, så gulliga grannar vi har. :o)





Tack så mycket!



Min mamma tittade förbi en stund och vi fick ett babylarm, tusen tack!





Missade tyvärr att ta kort när hon höll Savanna :o( men det kommer ju fler tillfällen.



Vi fick jättegulliga kläder till Savanna från Anders och Lena i Candix,
orkestern där Frank spelar. Tusen tack!




Gulle kom förbi och tog en massa fina kort med deras systemkamera. Önskar mig verkligen en sådan, blir sån enorm skillnad på fotona. Så nu har vi en hel drös med fina kort som vi kan förstora. Hon hade oxå med sig fler kläder, har ju fått några innan i lite mindre strl. Tydligen så får man inte tacka för kläder innan babyn är född, så jag kunde inte tacka då. Men nu kan jag, tusen tusen tack Gulle!



Fina bodies och ursöta Mimmistrumpor fick vi.


En jättesöt klänning

En mysdräkt med texten "I love dad"



Som ni förstår så är det ganska hektiskt och bloggen blir tyvärr lite lidande nu, men jag skriver när jag hinner och kan och när vi får lite rutiner hoppas jag på att kunna skriva lite oftare igen. Vi mår bra och njuter av Savanna till max och sakta men säkert börjar vi komma tillbaka till "verkligheten". Det får ta sin tid, det är ju ingen brådska. Denna tid kommer ju aldrig mer tillbaka så det gäller att ta tillvara på allt trots sömnbrist, tvätthögar och brist på umgänge. Det finns ju inget viktigre än Savanna just nu, du älskade vackra lilla liv. Vi har fler att träffa och vi tar det pö om pö efter tid och ork.




För övrigt har vi haft besök från BVC två gånger (dem gör hembesök nuförtiden till nyförlösta) och vi har varit där en gång. Savanna växer på bra som hon ska och är en välmående liten baby. Imorgon ska vi (om allt går som planerat) åka till Ajax replokal och träffa grabbarna, har inte träffat dem på nästan 2 månader nu. Eventuellt ska vi åka till min syster i Danmark nästa vecka för att träffa hennes lilla under som föddes två veckor innan Savanna. Sen har Pernilla (Guccis uppfödare) fått sin lille prins. Han kom i förra veckan och ska heta Oliver. Stort grattis Pernilla! Så vi ska oxå försöka ses snart. :o) Det är ett riktigt babyår i år, många som ska ha eller har fått. Härligt!

Hoppas annars ni alla har det bra i sommarvärmen och att ni får njuta av den underbara solen.

Hörs när tid finnes. ;o)

Kram

7 kommentarer:

  1. Va sött det lilla livet är. Underbart härligt. Hoppas ni snart finner er till ro, hittar er rytm och vardag.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. hej nina och frank vad söt savnna är ja det kan vara lite jobbigt när inte amnigen komer igång jag tycker så synd om er hade jag tid så skule jag komit bums och hjälpt dej om dagarna så du fick en stunf för dej själv när hon sover det är bara till att höra av dej för sommar kortet är fixat mit numer är 0706-535011 och hem numer 0413-350255 så slå en pling så ryker jag ut till er med tåg och buss kram

    SvaraRadera
  3. helt underbart! <3 O dina söner sen.. gud man smälter ju när man ser dem med lilla Savanna! Förstår att de e stolta till max! skratta lite när ja såg bilder på din underbart fina flicka... hon e ju så LITEN! =) min påg ligger redan på plus o kommer va en liten knubbis ^^ så många av våra baby kläder passar inte =/ men får spara till nummer 2 kanske ; D Men verkligen stort grattis till dig o hela familjen! <3 många kramar från Angelica o Dick

    SvaraRadera
  4. Hej hjärtat och lill prinsessan!!!
    Jag tackar för grattiset som jag fick!
    Vi njuter också av att lära känna Oliver och jag liksom du är så fantastiskt trött och knepigt att det du skriver stämmer in på mig med!!!
    Men vi har ju kämpat sida vid sida under vår tid som gravida så varför skall vi inte ha samma säg hahah!
    Nu hoppas jag att vi ses i morgon annars får vi ta det nästa vecka, då tar jag bussen till dig!!! Med Guccis fodersäck hur det nu skall bli till....
    Jag längtar efter Gucci, för nu är det lääänge sedan "mamma" såg sin lilla pojke!
    Pussa lite på Savanna och sen ge Gucci en go puss och klapp!
    Kram Ninna med Oliver, söner och vovvar

    SvaraRadera
  5. Soulsister: Tack söta du!

    Anne: Tack, du e för snäll.

    Angelica: Tack :o) Ja, är jättestolt över mina pågar och min lilla tös. Och killarna är jätteglada för att ha fått en liten syster. :o)
    Väntar med spänning på din lille prins, skriv så fort nått händer.

    Pernilla: Ja, det är inte helt lätt med dem där hormonerna :o) Tack för igår, jättekul att träffas och få se din lille prins. Han e jättefin.

    BAMSEKRAM till er alla!!!

    SvaraRadera
  6. Hej! Sitter precis och letar efter en sån där mysdräkt som det står I love Dad på... Vart har du köpt din??

    SvaraRadera
  7. Hej Anonym!
    Jag fick den av min väninna som hade köpt den på H&M.

    Jag hittade några länkar där det fanns lite kläder med "I love dad" texten. Mest att välja på finns på den sist länken och dem fraktar till sverige och det var inte så dyrt.

    Lycka till :o)

    Nina

    http://www.hm.com/se/subdepartment/KIDS?Nr=4294943537

    http://www.spreadshirt.se/vit-i-love-dad-se-babybody-C4408A11168157/vp/11168157T664A1PC22343847PA1384X41Y0S117#/detail/11168157T664A1PC22343847PA1384X41Y0S117

    http://www.cafepress.com/+i-love-dad+baby-clothing

    SvaraRadera