tisdag 19 juli 2011

Tacksamhetsalfabetet bokstaven D!




Då var det dax för bokstaven D, å den var lätt tyckte jag :o)



Jag är djupt tacksam för mina djur, både de jag har nu i livet och de som jag har haft glädjen att få ha i mitt liv. Jag är tacksam för att det finns ett djurskydd för alla de behövande djuren, för alla bra djurvårdare och alla djurvänner som finns.

Jag är tacksam för dansmusiken såklart :o) för dansen, dansbanden och självklart danspubliken


Jag är tacksam för min dator, för dagcreme och alla vackra dekorationer som förgyller min vardag. Jag är väldigt tacksam för deodorant, underbara dofter, alla goda delikatesser och smarriga desserter.


Jag är tacksam att jag får vara delaktig i mina barns och mina vänners liv.


Jag är ypperligt tacksam för demokrati och alla djärva människor som vågar stå upp och kämpa för rättvisa.


Jag är djupt tacksam för den doktor jag träffade nä jag mådde som sämst, som hjälpte mig att komma tillbaka till livet.



Jag är väldigt tacksam för min diskmaskin som sparar väldigt mycket tid för mig! Och min dammsugare som suger upp allt damm, hund- å katthår så jag kan ha djur trots min allergi och astma.



Jag är tacksam för denimtyg (älskar jeans) och alla mina älskade dojjor. :o) Jag är tacksam att jag har en dörr att stänga om mig när jag behöver det, att jag har möjlighet att duscha när jag vill och för mustiga druvor så jag kan njuta av ett glas rött då och då.



Och slutligen är jag tacksam för all den detaljrikedom som finns omkring oss, för alla drömmar jag haft och har (både dag och natt), för alla de som donerar till välgörande ändamål och för Danielle Steel vars böcker är helt fantastiska.



Det var mina D'n det, har jag glömt något?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar