torsdag 20 september 2012

Mystisk flunsa!

Att ligga under ett tjockt bulligt täcke och inte kunna somna för man känner sig som prinsessan på ärten, hur man än ligger å vänder å vrider så gör det ändå ont och är väldans obekvämt, DE känns inge kul alls. :-(

Det är en riktigt envis flunsa jag dragit på mig, en världsvan sådan t o m, kommer ända från Danmark. Ja, som ni säkert förstår så har jag hälsat på min syster...för förra helgen för att vara exakt. Hennes tös går ju på dagis och det vet man ju hur det var...eller peppar peppar, Colin å Kevin var inte jättemycket sjuka trots allt...eller så här jag bara glömt ;-) Ja, iallafall, Savanna å jag hade tyvärr oturen att bli smittade å nu ligger jag här. Savanna har haft sitt och idag är nog egentligen den första dagen då hon känns piggare, men hon har haft det riktigt tufft min lilla sesselessa <3. Att vi båda dessutom varit sjuka var en riktig miss. Man vill ju kunna finnas för sina barn om än mer än 100% när dem e sjuka, å hur lätt är det på en skala när man själv e helt väck. Så det här varit tuffa tider som ni förstår, mycket gråt, gnäll och förtvivlan...från båda hållen :-(

Tack å lov iaf att sessan mår bättre, men jag får nog kämpa ett tag till känns det som. Så här ligger jag nu och slänger av å på täcket för min kropp kan inte bestämma sig för om den ska frysa eller svettas *suck å pust*.

Det är en väldigt lustig flunsa å den här ändrat form hela tiden :-$. Först blev man lite förkyld, sen kom magbekymmer å feber. Därefter kom illamående, usch vad jag hatar att må illa, och kräkningar. En liten parantes här är att just på "kräk å feberdagen" hade vi spelning i törringe =-O. Jag visste verkligen inte om jag skulle klara det

. Men jag fick lite dispens tidsmässigt så jag kunde vila, fast det kunde jag ändå inte p g a illamåendet. Men jag fixade det, några piller å extra c vitaminer så gick det. Visst, det är inte det bästa jag gjort ifrån mig, men gjorde absolut så gott jag kunde iaf. Detta är verkligen baksidan av det "glamourösa" dansbandsyrket. Nåväl, det var himla skönt och komma hem sen å krypa ner i sängen...var totalt slut. Dagen efter vår jag klart extremt trött å hade ont i min kropp, men då trodde jag faktiskt att jag började bli bättre...men så fel jag hade. På kvällen kom febern som en lusing å kroppsvärken tilltog å dagen efter började magen krångla igen "suck igen". Febern har bara ökat dag för dag, halsont har jag fått, ni vet såndär så man undviker att svälja för att det gör så himla ont. Kroppsvärken har oxå ökat och med redan kroppsvård dagligen har det varit ganska så tufft...ena kvällen kunde jag inte ens resa mig ur fåtöljen å alla hade lagt sig, så där satt jag å småslumrade ända tills jag på något sätt lyckades finna kraft å nån slags vridmetod för att komma upp. Vid detta laget är jag dessutom helt groggy av febern, skulle behövt parodin för lääänge sen ju, så jag yrar mig vingligt ut i köket för att fixa panodil å dricka Cola (ååå rejält kolsyrad kall Cola gör gott i en öm hals) å lyckas iaf på ett el annat sätt att komma i säng. Ja, å på den vägen e det. Ikväll skulle jag repat men det blev inget med det såklart. Så nu ligger jag här å kan inte komma till ro. Savanna har krupit upp hos mig å har somnat på mitt bröst, mammas älskade pussgurka, så nu svettas jag ännu mer *haha* vad gör man inte... Sagatösen sitter å spinner bredvid, ur köket luktar det pytt i panna som frank står å lagar (svinmat kallar han det haha) å Colin e i sitt rum å e lat....som vanligt :-P. Så, så ser det ut hos oss denna torsdag. Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar