tisdag 2 oktober 2012

Frilla och halsont!

Vaknade igår med tungt huvud och hade jätteont i halsen, IGEN! :oS Sådär tungt huvud som man har dagen efter världens brakfest och sådär halsont så man undviker att svälja och upptäcker att det inte alls fungerar så bra. :o) Känner mig lite piggare idag men fortfarande halsont, konstig att det kan försvinna så och sen komma igen en vecka senare?

Ja, som ni vet var jag ju hos frissan häromdagen. Det blev ett långt besök, med avfärgning, färgning, klippning, slingor och färgning av bryn å fransar. Kändes verkligen jätteskönt och jag njöt av att bli ompysslad och bara kunna koppla av. Tjejen var jättego, men tyvärr så blev jag inte nöjd :o( Trist :o( Jag hade en bild med mig till tjejen och även jag förstår att det inte blir exakt som en bild. Men det är en vägvisning iallafall och jag förväntar mig att frissan ska försöka sitt bästa för att det ska bli så likt bilden som möjligt.


Denna bild hade jag med mig. Nu har ju hon det lite uppsatt på bilden, men jag ville visa hur jag ville ha luggen och uppklippt i långa längder som på bilden. Gällande färgen ville jag ha nästan likadant, bara lite mindre rött.

Nu har jag ingen bra bild på mig med det nyklippta och de vi tog på spelningen i lördags stämmer inte för där har jag lockat det. Men hittade en bild med liknande frisyr.


Nu stämmer ju inte alls hårfärgen på denna bilden, men frissan stämmer ganska bra och som ni själva kan se är det stor skillnad mellan frisyrerna. Att färgen inte blev hundra har jag full förståelse för, det beror ju mycket på kundens hårkvalitet, vilken hårfärg man har innan, hur mycket håret suger åt sig, eller hur håret är preparerat sen tidigare. Mitt blev väldigt mörkt. Men det kan jag ta, det jag blev mest besviken på var själva klippningen. Hon klippte alldeles för mycket och sen tunnade hon håret med en specialsax, ser nästan ut som en kam. Och mitt hår var inte alls mycket slitet så det var inte därför hon tog så mycket. Så det känns ganska tråkigt :o( Det är ju inte katastrof, men har man föreställt sig en sak och det inte alls blir så så blir man klart besviken. Blir en färg fel kan man alltid fixa till det, men en klippning är inte så lätt och trots att mitt hår växer ganska snabbt kommer det ta jättelång tid för det att växa ut igen.



Men men, vad gör man. det är bara att göra det bästa av situationen. Får försöka styla det så man känner sig någerlunda nöjd och vänta på att det ska växa ut helt enkelt. :o)

Däremot blev jag väldigt impad av tjejen som klippte mig. Det var hennes egen salong och hon är bara 20år gammal, och hon startade när hon var 19. Väldigt kär, ambitiös tjej. så verkligen, all respekt till henne. Och jag kommer ge henne en ny chans. Jag kommer berätta hur jag kände det denna gång så får vi se om det går bättre nästa gång.

Har du haft något misslyckat frisörbesök nån gång?

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar