fredag 12 oktober 2012

Små barn och renovering är ingen hit...

Nä, verkligen inte. Jag försöker verkligen hinna med allt! Hem, städ, tvätt, Savanna, bytning av blöjor, fixa mat och mata Savanna och hinna äta själv, leka med Savanna, bada Savanna, ringa samtal och prata i telefon, kolla post, mata hund och katter, tömma katternas låda, gå på möten, byta sängkläder, duscha, kolla mail och ev blogga, hälsa på släkt, motionera m.m. Och vet ni vad, det går INTE! Jag hinner inte med och blir så frustrerad att jag "inte får något gjort"

Spacklar och slipar i storarummet och tycker det tar alldeles för lång tid.
Detta storarummet känns som det aldrig ska bli färdigt, jag har hållt på en hel vecka nu och där är mycket kvar. Det är endast TVÅ väggar som är helt klara än sålänge *suck*. Jag måste heeeela tiden avbryta för att t ex tvätta Savannas händer och mun från spackel för då har hon hunnit gräva ner händerna i spackelspannen  när jag står uppe på pallen och spacklar, eller så åker hon kana i högarna med slipdamm medan jag är och hämtar dammsugaren. Jag får avbryta för att Savanna har hämtat muggar från sitt leksakskök och står och öser dessa i toan, och är hon lite törstig så slinker det oxå ner. Jag blir avbruten för jag hör hur hon flyttar undan köksstolarna så hon kan klättra på dem och sen vidare upp på köksbordet. Jag får avbryta för hon häller ut Guccis vatten på hela golvet i köket, eller så knaprar hon torrfoder från katterna m.m. Många gånger bär jag t o m Savanna på ena höften medan jag försöker slipa el spackla med den lediga handen, ståendes eller på huk. Ja, det tar som sagt sin "lilla" tid detta och jag tvivlar starkt på att det kommer vara klart till jul. Vi får väl se :o)

Massor av orkideér som står och trängs i sovrumsfönstret i
väntan på att få komma tillbaka till storarummet.

natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar