tisdag 6 november 2012

Nu är det jul igen...


Ja, det är inte långt kvar iallafall. Och nu går tiden fort fort. Har du börjat tänka på julklappar? eller kanske
t o m redan börjat inhandla? Själv är jag fortfarande i funderarstadiet :o) Jag försöker tänka ut i förväg vad jag ska ge så blir det mycket lättare när man väl ska bege sig ut i julstressen.

Colin och Kevin är ju de lättaste, där blir det presentkort eller pengar. Presentkort är att föredra så man vet att dem verkligen får något för pengarna, och då blir det ett presentkort på det de behöver eller vill ha mest...kläder, körkort, konserter m.m.



Frank och jag ska inte köpa till varandra, så egentligen är hans present lättare än killarnas *haha* Men faktiskt inte, för vi säger alltid att vi inte ska köpa något men något litet köper vi ändå alltid till varandra. Tänk då om en av oss verkligen inte hade köpt någonting till den andre ett år? Det hade ju blivit värsta besvikelsen *hahahaha*

Till Savanna är det både svårt och lätt faktiskt. Det finns ju såååå otroligt mycket till barn och det kan ju bli ett problem *haha* det finns nästan för mycket att välja mellan, och VAD ska jag välja? Men det löser sig, hon har ganska mycket redan så jag tänkte köpa lite duplo klossar till henne.



Men sen har vi alla dem andra...hmmm? Ibland är det jättesvårt att hitta på något och jag vill inte köpa något bara för köpandets skull. Nä, det ska vara något som kommer från hjärtat och passa till personen man ger. Men då har jag hittat en suverän sida som kan ge tips och ideér. Det finns ju en uppsjö av internetsidor med tips å julklappar men min absoluta favorit är julklappstips.nu. Den fungerar som så att den ha valt ut olika saker, hittar man då något man gillar och klickar på KÖP så skickas man vidare till den sida som egentligen säljer varan. Julklappstips.nu fungerar alltså som en förmedlare och på så sätt hittar du nya nätshoppar som man kanske inte visste fanns innan. :o) En lite kul grej är att sidan räknar ner till julafton oxå, så det är bara att gå in och kolla om man vill veta exakt. Idag är det 47 dagar kvar :o)

Några exempel på vad man kan hitta där är:

En härlig avkopplande ansiktskur

Snygga avecglas

en smarrig chokladprovning

En DVD box

Slipp tåriga ögon, en lökskärare

Jag personligen älskar att handla på nätet, speciellt i juletid. Jag orkar inte med all stress och vill hellre mysa och njuta av julen. Visst är det mysigt med julskyltning, julmarknader och all vacker dekoration. Men hur mycket hinner man njuta om man ändå ska stressa från den ena affären till den andra. man kan ju njuta av allt det andra ändå...med julklapparna beställda eller redan hemma under sängen :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar