onsdag 21 november 2012

Och som ett brev på posten...

...blev då Savanna sjuk :o( ...å jag med :o( 


När Savanna la sig igår va hon väldigt snorig så hon fick ligga högt men i övrigt var hon pigg och glad. Men när hon vaknade kl 7 imorse och ville ha välling då hade hon feber, jag kände mig ganska ok just då, trött och snorig bara. Så jag fixade välling och alvedon och gav henne det. Hon låg och vände och vred på sig lite sen kräkte hon stackaren. Så det var upp igen, byta kläder på både henne och mig och torka i sängen. En kvart senare sov hon gott igen. När vi sen vaknade några timmar senare mådde jag pyton, fick snyta mig säkert 30 gånger på raken och huvudet dunkade. Savanna var fortfarande snorig men febern var nere iallafall.

Denna gång var vi ju lite förberedda på att hon skulle kunna bli dålig efter vaccineringen...och t o m att risken var väldigt stor eftersom hon blivit dålig efter alla vaccineringarna. Men det hjälper föga, det är ju lika synd om henne för det. Och Savanna är en ganska liten nätt tjej och har inte råd med några viktminskningar, så jag är alltid jätteorolig när hon blir dålig.
*
Vi hade "stora" planer idag som nu fick läggas på hyllan tyvärr. Efter frukost skulle vi åka till folkets park och vi skulle kolla på alla djuren, både ute och inne...om där är några ute nu. Sen skulle vi leka på lekplatsen där och sist fika, men det får bli en annan gång nu. Och jag har verkligen inte tid att vara dålig. Jag har en skiva att spela in, ett hem som behöver städas, fönster som behövs tvättas, ett hus som renoveras, massor av spanskläxa och det absolut viktigaste, en liten tjej att ta hand om. Nä, det finns verkligen ingen tid till detta. Men, det är väl egentligen aldrig läge att bli sjuk. Så det är bara att bita ihop och fylla dagarna med lugn, gott att äta/dricka och massor av mys och kärlek.

Ha en fin dag.
kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar