måndag 5 november 2012

Söndagsmys och söndagspill!



Igår var det en fantastiskt fin dag och det känns som att man verkligen måste ta tillvara alla fina dagar nu, snart e dem kanske borta ju. Även om vintern kan vara vacker i sig och solen kan titta fram så är det inte mycket som kan mäta sig med en riktigt fin solig höstdag. 

Så påbylsade från öron till tår gick Savanna och jag ut i trädgården för lite höstmys bland mångfärgade löv och solstrålar.


Men lite arbete kallar ju oxå såklart, hade en del kvar som måste fixas innan vintern. Så medan Savanna hoppade bland löven och jagade Gucci passade jag på att få lite gjort.


I somras rensade jag ju uterummet och fick det iordning. Samtidigt rensade jag undan allt från det utrymmet ovan på bilden, som ligger precis i kant med uterummet. När jag hade rensat där såg det ut såhär på gräsmattan:



Massor av krukor och tillbehör, och här ser ni ändå inte allt. Kaos! Sommaren har gått och jag har inte haft en aning om vart jag ska ställa allt, så det har blivit ståendes tyvärr. Helst av allt skulle jag ju vilja ha det under tak så det hålls skyddat men vi har helt enkelt ingen plats. Frank har pratat om att bygga nått skjul-liknande eller slå upp ett tak, men det har inte blivit. Så igår tog jag iallafall fatt i det och innan Savanna och jag gick in såg det ut såhär:


Så himla skönt. För varje sak man blir klar med ju lättare blir ju sinnet...


I lördags kom Kent hit med ett helt flak Ljung till oss, tusen tack kent. Skulle planterat dem men hann inte, så det tänkte jag att det kan jag göra imorgon då, men idag har det verkligen varit blött, grått och trist så det fick vara...imorgon kanske :o)

Efter vi varit ute gick vi in för att äta. Hade lagat "Flygande Jacob" dagen innan och hade en hel form över, så det var helt perfekt, bara att värma. Och MUMS så gott. Gjorde med hemmalagad potatismos denna gång och tycker faktiskt det passar mycket bättre än med ris. Ska lägga ut receptet till er.

Flygande Jacob

Ungefär så såg vår Söndag ut :o) Ganska lugn och skön. Efter mat blev det bara mys och varmt bad, sen var vi ganska trötta allihop så vi la oss alla samtidigt!

Hur såg er Söndag ut?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar