måndag 5 november 2012

Vardagsrumslängtan och vackert glas!



Det ska bli så himla skönt att få klart storarummet :o) Just nu ser det ju inte så trevligt ut men mina tankar och planering för framtida inredning är i full gång.



Detta är den färgskalan som rummet ska gå i, purpur i fondtapet, vita väggar i övrigt, svart soffa och vitt golv. Ja har det mesta inom gardiner, matta o s v har jag eftersom vi hade nästan samma färgskala innan. Även pynt har jag en del av...men det hindrar ju inte en från att titta och wow vilka fin saker jag har hittat. Kolla in denna t ex: 


Så himla snygg att ha på  bordet :o) Handblåst glas med en massa fina detaljer å jag bara älskar glas, det är ju så vackert. Har hittat en sida som har helt fantastiska saker, Yourmurano heter dem och som säljer så kallade Murano glas. Jag har hittat massor som skulle passa så bra här hemma *haha* man blir helt sjuk så mycket fint det finns...om man nu gillar glas förstås. Kolla in så fint:

Tjusiga fat

Vackra glas, till bröllopet kanske :o)

Fina smycken

Superfräcka lampor

Underbara skulpturer

Superfina vaser
Det finns verkligen något för alla smaker. Ta en titt och se själv. Perfekta gåvor oxå till den som har allt eller till bröllop. Klicka på en bild för att komma dit.

Men tillbaka till storarummet :o) Det ska bli jätteskönt att få iordning där och varmt framför allt, dem fönsterna som satt där var ju varken täta eller isolerade. Jag har dock lite problem med öppna spisen. Tycker den e så himla klumpig och vill banta ner den på nått sätt, men man kan ju inte såga i dem hur som helts eftersom det sitter spjäll och kasett i...så jag får fundera lite på hur jag ska göra.

Visar sen.

Ha en fin dag!




1 kommentar:

  1. Fantastiska artiklar. Jag är kär i Muranoglas !!

    SvaraRadera