tisdag 20 november 2012

Veckan!

Veckorna går fort nu och varje minut är fylld av diverse göromål. Hinner inte riktigt med och bloggen har fått vila lite. Så jag tänkte bara ge en liten snabbgenomgång av veckan som varit.
*
Vi har varit på BVC och Savanna blev vaccinerad förra veckan. Det var ett annorlunda vaccin denna gång, ett levande...så nu avvaktar vi och ser om hon ska bli dålig. Av detta vaccin tar det nämligen 5-10 dgr innan man blir dålig, på de andra vaccineringarna blir man det dagen efter och Savanna har blivit dålig alla gångerna. Så idag är det dag 5 efter vaccineringen och vi håller tummarna här hemma att Savanna ska slippa bli dålig. 

Efter BVC åkte vi till leklatsen.
Jag läser spanska en gång i veckan, en intensivkurs. Så jag har massor av läxor och försöker sitta när Savanna sover middag. Men det är tufft att hinna med eftersom jag inte har någon avlastning. Lite illa valt tillfälle nu när vi har så mycket men det var en chans jag hade och det var bara att hoppa på.

Studiematerialet

Renoveringen av storarummet går framåt, och Frank har fått massor av hjälp av F och det har verkligen varit guld värt för oss. Det stora fönstret som egentligen består av tre fönster är nu bytt, allt är uppgrävt, frigolit och armering är lagt, nu väntar vi bara på betongbilen som kommer idag. Sen börjar det likna något.

Så här ser det ut nu.
Ajax fortsätter med sina förberedelser inför jubileumet nästa år och Janne har varit nere en gång och valt låtar (glömde ta kort ). Hasse har varit nere en gång till och kört igenom sitt, nu har vi bara en kvar och han heter Pehr. Så det går framåt.

Hasse hälsar på
Sen har vi ÄNTLIGEN börjat spel in vår skiva. Riktigt kul är det och det ska bli sååå roligt att få den färdig. Vi har ingen datum än för när dem kommer vara klar, men vi kämpar på och så fort vi vet mer så meddelar vi. Men det är mycket jobb och vill man att det ska bli bra så går det inte att slarva och stressa.

Sen är Ajax veckans dansband på Dansbandssidan, jättekul tycker vi.

Och ni glömmer väl inte rösta på oss till dansbandspriset 2013, det kan ni göra här:

Tack :o)


Min yngste påg har fyllt 18 i veckan, WOW!

Finaste Kevin.

Och Savanna är nu 1 1/2, tiden går som sagt fort fort. Hon kan så himla mycket nu och hon imponerar varenda dag med allt nytt.


I lördags var jag, Colin och Savanna ute och åt med min mamma. Vi åt sushi *yummi* och sen åkte vi hem till henne för kaffe och mys med hennes goa kissar. Glömde ta foto åter igen :o(

Har lite andra projekt på gång oxå men visar de när jag e klara med dem. Hoppas ni haft en bra vecka.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar