torsdag 31 januari 2013

Städning???

Här hemma smiter alla undan från städningen och hittar på ursäkter för att slippa (utom jag då, jag accepterar läget bara). Frank tycker att det är ungarna som ska hjälpa mig att städa och dem tycker i sin tur att det är Frank som ska städa. Ok, Frank drar över med dammsugaren några gånger i veckan och tycker att det är stort, det är nämligen INGA andra män som gör det...bara han. Och ungarna hjälper klart till om jag ber om hjälp, problemet är bara att de har en annan dygnsrytm och jag orkar inte springa och väcka dem och tjata om hjälp så då gör jag det själv istället. Dessutom så är jag trött på att be om hjälp alltid, ni ser att saker behövs göras, ni vet att jag inte är frisk, ni vet att all hjälp är välkommen, ni vet att jag omöjligen kan klara att ta hand om sessan 24-7 och två katter och en hund och laga mat och tvätta och städa hela huset...och kanske få två minuter för mig själv ibland...så varför ska man behöva be om hjälp alltid??? Vad hände med att erbjuda sin hjälp? Har ni oxå det så hemma? Är det bara Frank som dammsugar när han kommer hem från jobb eller gör era gubbar oxå det? Det här med städning är ett stort mysterium och förblir nog ett sådant oxå... tyvärr :o(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar