lördag 30 mars 2013

Jag testar 70% chokladmousse från Kockens.

Jag är testpilot hos Smartson. Det innebär att man får erbjudande att prova nya produkter och sedan ge sitt omdöme. Så man anmäler sitt intresse till de produkter man vill testa och så förhoppningsvis blir man uttagen. Varorna får man antingen hämta gratis eller om man t ex vill testa en bil får man låna den en viss tid. Jag har inte varit medlem så länge men har redan fått 3 produkter att testa och den första som jag ska ge mitt omdöme på är Kockens Chokladmousse!

När jag valde att testa denna så visste jag inte ens om jag kunde äta den p g a min laktos och glutenintolernas, men det kunde jag...blandar med laktosfri mjölk bara så det var ett stort plus för mig :o) En annan stor fördel var att den var väldigt lätt att tillreda, blandas med mjölk, in i kylen en stund och så var den färdig, toppenbra! Eftersom den är gjord på 70% choklad var jag lite rädd för att den skulle vara besk, men inte alls! Den var jättegod, väldigt krämig och fin i konsistensen.

Nu testade vi i familjen den precis som den är, d v s inga förändringar eller tillbehör, och alla i familjen gillade den, även Savanna :o) Men jag funderar på om man skulle blanda den med grädde istället för mjölk nästa gång för att den få en ännu fylligare smak och att den blir ännu mera krämig. Egentligen inget som behövs, men tänkte det kunde vara kul att testa, lite som en lyxvariant. Sen har jag gärna min aningen sötare, så antingen kan man ha lite extra socker i, eller så serverar man den t ex med sötad vispgrädde. Färska bär hade också varit väldigt gott till :o)



Jag rekommenderar verkligen denna till alla er chokladälskare, som sagt superlätt att göra och väldigt krämig och god.  Och tack till Smartson och Kocken som lät mig prova den goda moussen. :o)

Vill ni också bli testpilot? Klicka då på Smartson och gå in och registrera er, sen är det bara att anmäla ert intresse till de olika produkterna. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar