söndag 17 mars 2013

Laddar inför morgondagens....

...läkarbesök. Eller egentligen är det inte till läkaren jag ska imorgon, utan sjukgymnasten. Fast det hjälper föga, är lika stressad över det ändå :o( Nu har jag redan träffat henne och hon verkar jättebra, men det är redan kl 10,00 så jag vet redan hur natten och morgonen ska bli.

Har redan fått övningar att göra och det blir säkert fler imorgon. Och tänk om det skulle hjälpa, tänk att kunna röra sig utan att ha ont :o) Jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att vara smärtfri. I 10år har jag lärt mig att röra mig och leva med smärtan så jag vet ju inget annat, och även om jag varit märtfri en gång i tiden så glömmer man snabbt...och 10 år är lång tid. Fast jag tror förstås inte att jag kommer bli smärtfri av detta, däremot måste jag stärka min kropp så att jag inte rör mig fel och träna upp de små musklerna som håller de stora uppe. Speciellt rygg och magmusklerna.

Jaja, dagen spenderas med lite städning, tvätt och förberedelser inför imorgon. Eftersom jag ska upp tidigt, duschar jag på kvällen och lägger fram kläder och ev papper jag ska ha med. För jag vet hur jag fungerar på morgonen och jag har definitivt ingen ork för stress, fixar det helt enkelt inte. Kanse blir det ett IKEA besök idag oxå, vi får se hur dgen förlöper. Ingen stress iaf och ta dagen lite som den kommer. Savanna kollar på Barbie och hjälper mig torka av emellanåt :o) hon är väldigt hjälpsam nu och tycker det är kul att hjälpa mig, så det gäller att passa på så länge det nu varar :o)

Solen skiner idag och gör en på bättre humör och det gäller att suga åt sig varje solstråle man kan få. Nu har dem dessutom lovat storm och snö på tisdag :o( hoppas det är sista sucken så vi kan få vår snart.

Hoppas ni får en skön söndag!


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar