torsdag 4 april 2013

Jag testar kräm!

Jag är som jag berättat tidigare testpilot hos Smartson, och nu har jag testat kräm från Kiviks musteri :o) Jag fick välja en valfri smak, dem har ganska många att välja på. Vi äter ganska mycket kräm hemma, jag tycker om att bara äta det med mjölk och en smörgås t ex. Savanna äter det ibland till frukost med mjölk, och sen har hon det på sin gröt varje kväll.  Så jag kunde inte bestämma mig för en smak bara, så jag köpte två smaker utöver den vi fick, hallon och jordgubb.


Alla smakerna var goda och krämiga och fina. Savanna gillade alla smakerna, men min favorit var helt klart hallon. Jag har någon förkärlek för just hallonkräm och det beror nog mycket på att när jag var liten köpte min mamma just hallonkräm ibland. Det var inte så ofta men ibland när vi skulle lyxa till det. Jag kommer inte ihåg vilket märke men jag kommer ihåg att det var en rund burk och den smakade gudomligt. Den smakade såååå mycket hallon, nästan som att man plockade hallonen själv och åt dem färska. Upp till idag har jag letat efter en kräm som smakar likadant, men tyvärr inte lyckats. :o(
 

Förpackningen är bra och lätt att hålla i och istället för som innan att man klipper upp en öppning så finns det en färdig öppning med kork. Problemet med öppningen som man själv klipper upp är att det oftast fastnade kräm kring öppningen som blev äcklig, likaså är det mycket lättare nu att hälla och själv bestämma flödet. Sen känns det självklart mer fräscht när man kan stänga förpackningen ordentligt innan man ställer in den i kylen. Jag kommer absolut att köpa denna kräm fler gånger och jag ger den 8 poäng av 10.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar