onsdag 3 april 2013

NU...

...är ÄNTLIGEN våren på väg:o) Varit så vackert väder de senaste dagarna och man blir så glad när solen tittar fram, eller hur! Och äntligen börjar affärerna fyllas med uteblommor igen, nu har det ju varit en period där det inte finns så mycket som tål nollgradigt. Och i vilket fall så är det väldans svårt att plantera i frusen jord :o) Iallafall så passade jag på att köpa lite vackra blomsterverk igår när jag var och handlade, och idag planterade jag dem. Underbart med lite färg i trädgården igen :o)

Ranunkel och lite mossa blir så vackert med rostiga ting.
Vackra minirosor
Ranunkel och härlig Hortensia
Älskade Ranunklar
Hortensia
 
NU, blir det stuvade makaroner och falukorv. Ha en fin kväll.

Kram 

P.s Förresten, det hände något väldigt roligt igår i affären. Det var jag, Savanna och pågarnas flickvänner som var med och vi var på Ica Maxi och handlade. Utanför kassorna kan man trycka presentpapper i lösvikt och jag brukar alltid kolla om det är nått fint papper. Igår hade en favorit kommit tillbaka, och den gången hade jag ingen växel så jag kunde inte trycka något, och gången därpå var det något annat papper så jag fick aldrig köpt det fina pappret. Men igår så fanns det där igen, yohoo. Så när vi kommer dit säger jag direkt till tjejerna att vi ska växla och trycka papper när vi handlat färdigt. Sagt och gjort, jag har en 50 lapp i kontanter som jag växlar till tior. Jag har aldrig tryckt papper från just den automaten men däremot några andra, och vad jag minns så var det inte speciellt långa bitar man fick för pengarna. Så utan att läsa på maskinen så kör jag i alla tiorna och den börjar pumpa ut papper. Jag rullar som en galning men maskinen pumpar ut i snabbare takt än vad jag kan rulla, så golvet börjar fyllas med papper och det SLUTAR INTE! Hjälp, panik! Jag rullar så snabbt jag kan men mina armar och händer värker och maskinen är för snabb, så tjejerna tar över. Vi rullar för glatta livet men maskinen bara pumpar ut och pumpar ut *hahahahaha* till sist slutar den, och då är där massor av papper på golvet så vi rullar papper från vars sitt håll. Folk stirrade på oss och det var t o m så vi själva undrde om maskinen var isönder *hahaha* Ja, vi får ihop det och då läser jag på maskinen hur många meter man får per tia, det visar sig att jag hade betalt för 25 METER *HAHAHA*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar