fredag 23 augusti 2013

Godmorgon!

Eller kanske God förmiddag kanske passar bättre :) Men när jag började med inlägget så var det fortfarande god morgon! Hoppas ni mår bra!

 
Så här ser mitt morgonkaffe ut nu och har gjort ett tag. Min älskade kaffemaskin gick isönder och är inlämnad på lagning. Dem ringde igår och berättade vad det skulle kosta att laga den, och det var jättedyrt, så nu vet vi inte om vi ska laga den eller köpa en ny. Så det får bli Nescafe ett tag till tror jag, bättre än inget iallafall.

För tillfället är både jag och Frank hos tandläkaren varje vecka. Jag har redat dragit ut en visdomstand som var kaputt, och nu har jag en halv tand som jag också få utdragen. Istället ska jag få en brygga för jag slipper gå omkring med en glugg, tycker det ser så tradigt ut. Jag bet av den på Burger King, bet i nån broskbit typ. Men jag hade inget besvär av det och har vansinnig tandläkarskräck så jag väntade lääänge innan jag bokade en tid, så nu går den tyvärr inte att rädda. Hade jag gått meddetsamma hade det förmodligen gått att fixa, så dumt av mig. I nuläget har jag egentligen inte ont i själva tanden, men det ömmar i tandköttet ovanför. Så min tandläkare tyckte att jag ska gå på en penicillinkur först fall i fall jag fått en inflammation, annars kommer inte bedövningen att ta ordentligt och då kommer det kanske att göra väldigt ont när jag drar ut den. Så det tackar jag absolut ja till, det händer bara inte att jag ska sitta där och ha ont...nej nej nej! *ryser*


Vi får se vad dagen har att erbjuda idag, kan inte riktigt bestämma mig :) Jag behöver städa inne, byta sängkläder, sortera recept, tvätta, trädgårdsarbete, sy lapptäcken, behöver handla vadd och tyger till lapptäckena, festivalbesök kanske...hmmm, får se vad det blir :) Ha en fin dag allesammans!

Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar