tisdag 27 augusti 2013

Grannfest!

Ska man inte bli pigg av penicillin? För jag känner mig helt utslagen :( Ok, det har varit väldigt mycket på sista tiden. Bortgången av min mormor och hennes begravningen är klart det som har tagit allra hårdast på mig. Och det är inte över än, imorgon ska jag åka dit till mormors lägenhet och det kommer bli tufft. Sen har jag varit hos tandläkaren nu flera veckor i sträck, och jag har vansinnig tandläkarskräck så det har klart oxå tagit sitt. Tycker det är allmänt kaotiskt runt mig nu, har det ganska jobbigt. :( 

Som tur är så händer det lite kul oxå, men kul eller inte så tar allt på energinivån. I lördags var vi iallafall på grannträff, varje år träffas vi och har riktigt trevligt tillsammans. :)


Först började vi med brännboll kl 14, därefter gick var och en hem till sitt, fräschade till sig och hämtade den mat de skulle äta på kvällen. Därefter möttes vi upp hos en av grannarna som hade fixat med tält och sittplatser, och bjöd på bål med tilltugg när vi kom.

Här grillar barnen marshmallows *mums* och det var väldigt uppskattatav barnen (och vissa vuxna :) med för dn delen)!

Lite lekar måste självfallet vara med :)

Här zickzackas det mellan öppna flaskor :) Men de togs bort när ögonbindlarna åkt på utan de tävlandes vetande.

Finaste sonen med flickvännen

Kvällen faller på och alla njuter av varandras sällskap



En riktigt riktigt trevlig kväll allt som allt. Trots detta fick jag lämna ganska tidigt, hade ju Savanna med. Frank spelade så han var inte med denna gång, men annars var hela familjen inklusive flickvännerna med. Vi har många nyinflyttade som jag aldrig ens sett, så det var kul att prata lite med dem. Tyvärrr så var där oxå många som avstod, vilket var väldigt tråkigt. Läste att den ena ganska nya grannen inte ville komma p g a att hon inte gillar påtvingade tillställningar och att hon väljer sitt umgänge själv. Självklart ska man göra det och detta är ju absolut ingen påtvingad tillställning, den är ju helt frivillig. Men man kan ju tycka att folk skulle själv vilja träffa sina grannar och skapa en god stämning. En stämning där vi alla hjälper varandra när något händer eller man ser något ovanligt. God stämning så man iaf kan hälsa när man ses på vägen. God stämning så man kan låna något när man inte kan ta sig ut, eller ta in varandras post. Såna saker tycker jag att man kan göra för varandra när man är grannar. Man behöver ju inte umgås annars för det, och det kanske t o m visar sig att det finns människor man gillar där och som man kanske t o m skulle vilja umgås med...det är väl så alla nya bekantskaper blir till? För att så småningom kanske till växa till något mer :) Men det är klart, går man in med inställningen att så fort man har med grannar att göra så ska man hamna i grannfejden..så kn det ju bara gå på ett håll :(

Vi andra hade iallafall väldigt trevlig och nästa träff blir gåfesten i November, då går man runt till varandra och äter, några har lagat förrätt, några, huvudrätter och några efterrätter :) Får se om vi kan gå då, men det är en riktigt trevlig grej.

Nä, nu e det tid för bingen...tung dag imorgon. Sköt om er och natti!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar