söndag 1 september 2013

När allt går emot en!

Jag tycker allting är tvärtemot för tillfället. Ingenting flyter medströms och det känns som jag går i värsta motvinden hela tiden. Jag hinner inte slå upp mina blå på morgonen utan att något måste röra om min värld som gör mig ännu mer matt...


Min läkare (som gav mig min diagnos för många år sen) sa till mig att sortera bort allt som dränerar mig på värdefull energi och allt "jobbigt" som jag verkligen inte behöver ha omkring mig. Att jag får betala med min hälsa om jag inte följer hans råd. Men vad gör man när man inte har kontrollen över situationen? Man kan ju tyvärr inte bara undvika allt som är jobbigt, oavsett om jag vet att det bryter ner mig.


Jag är totalt slut och ändå kan jag inte sova. Det bubblar av så mycket tankar och känslor i min kropp och det känns nästan som jag ska explodera. Förstår inte varför allt måste komma på en gång? Jag är ledsen för så mycket nu och för så många nu, saker som betyder mycket för mig och människor som betyder ännu mer. 
 
Förstår att det känns lite rörigt för er att läsa, känns nästan lika rörigt för mig. Ord, tankar och känslor som måste ut...men med vissa begränsningar. Kanske kan jag vara lite tydligare längre fram, men i nuläget behöver jag mest få utlopp och fason på all kaos inombords.
.
Tack för att ni finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar