torsdag 5 september 2013

När gårdagen blev sådär lagom härlig!


Det var en bra dag igår! Helt lagom skön och bra, precis en såndär ladda batterierna dag. Egentligen ingen märkvärdig dag, bara en sån dag när man känner sig så nöjd när man kryper ner i sin säng.

 Med posten kom det ett paket, jag ääälskar paket :o)

En bok som verkar väldigt bra och som jag ska försöka få tid till att läsa....nån gång :o) Och en almenacka för 2014. Brukar köpa denna varje år, så vackra bilder och kloka texter. Men den brukar alltid ta slut så himla snabbt och i år fick jag inte tag i någon. Men redan nu kunde man köpa den för nästa år, så det gjorde jag :o)

Jag fick tips om denna bok på FB, och den verkar väldigt bra. Så här står det:
Alex Andersson är en märklig unge. Han hamnar ideligen i nya slagsmål, har svårt att koncentrera sig i skolan och sitter och somnar på lektionerna. Han pratar knappt och säger han något så svär han bara. Men en dag upptäcker hans lärare något som får henne att slå larm. Hon tror att hon har förstått varför Alex har problem. Misstankarna tas på största allvar. Alex tvångsomhändertas av socialen och polisen inleder en brottsutredning för att ta reda på vem det är som har behandlat Alex så illa. Sophia Weber, delägare på en liten advokatbyrå i Gamla stan, utses till Alex advokat. Advokat Sophia Weber får aldrig företräda några massmördare, bankdirektörer eller våldtäktsmän med ordnade familjeförhållanden och bättre ekonomi än hon själv. Hon har väntat många år på den kallblodiga brottsling som hon tycker att hon förtjänar. Hennes senaste klient Alex Andersson, sju år gammal, väger inte ens trettio kilo. Han kan vare sig åtalas eller straffas, kan inte klockan och har ingen aning om vad en advokat egentligen håller på med. Ändå är det han som ska göra Sophia Weber känd.



Igår var jag på mitt första akupunkturbesök, detta ska förhoppningsvis hjälpa mig för mina smärtor. Det var en spännande och lite annorlunda upplevelse. Visst, det gjorde väldigt ont på vissa ställen. Så ont att jag ryckte till av smärtan, i vissa fall lättade Mafalda (sjukgymnasten) på trycket på nålen och någon fick hon helt enkelt ta bort. Nån kände jag inte alls. Men jag är ju väldigt "känslig", eller min hud är känslig. Ibland räcker det att någon petar till mig, men för mig känns det som ett knivhugg. Ibland när Savanna trycker till med med benen eller drar i mig eller t o m hoppar på mig så börjar jag gråta av smärta. Väldigt jobbigt att leva så. Ifallafall så fick jag ligga en stund och slappna av, sen kom Mafalda in och vred på nålarna lite och sen fick jag ligga en stund till. Det var faktiskt väldigt skönt att ligga där och hade jag legat längre hade jag garanterat somnat *haha* Denna gång tog hon inte så många nålar och valde de mest "basic" placeringarna, men efter hand så kommer det utökas. Så nu ska jag gå några gånger till så får vi ser vad det ger. Efteråt var jag ganska matt i kroppen, men på kvällen hade jag väldigt ont och hade lite svårt att gå när jag reste mig från soffan. Idag har jag oxå haft väldigt ont och känner mig överbelastad. Men som sagt, får se vad det ger efter några gånger.


 Efteråt gick jag och satt mig på Espresso house helt själv för att bara koppla av och njuta. Satt ute i det underbara vädret och njöt av ensamheten och det goda kaffet.
*
Kevins flickvän Emma slutade jobba 18 idag så bestämde att vi skulle ses där, har ni varit där än? Jättefint har det blivit och väldigt fräsch, men jag kom från garaget och jag var helt förvirrad om var jag var. Det är stora förändringar dem har gjort.

 
Vi var bl a i denna butik och hittade en massa skoj :o) och bra priser har dem. Köpte bl a

 en supersnygg väska/bag

 
 En jättefin ljusslinga till Savannas rum

 
 och lite annat smått och gott till Savanna

 

hmmm, läsglasögon börjar jag behöva.

Fina små börsar i skinn

Därefter blev det lite shopping på H&M också...såklart! :oD


En gullig täckväst och tröja till Savanna

Tuffa byxor med tillbehör till Savanna

Och sist och också minst, till lilleman som kommer i december :o)

På vägen hem stannade Emma och jag och handlade lite mat och åt lite sushi, mmmmm. Tänkte ev göra sushi i helgen också, fortfarande jättesugen.


Därefter hem och gosa med Sessan och berätta hur mycket jag saknat henne, pussar, kramar, nattning och sen lite tv och tv gott.




Älskar sjöfrukter!

En bra dag alltså, varken mer eller mindre.

Natti och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar