måndag 23 september 2013

När tiden går så fort!

Oj, vad tiden går snabbt nu.Tycker det bara springer iväg. Har visserligen fullt upp och då går ju tiden fort, men tycker ändå att jag inte hinner med riktigt mentalt. Den där stunden när man kan ta en paus och bara andas, stänga av alla måsten och samla kraft. Den stunden skulle jag behöva nu. Jag försöker, men när jag väl är där så kan jag inte stänga av. Tänker bara på allt jag måste göra! Samtidigt älskar jag ju det. Trots att kroppen är full av värk och tröttheten gör sig ständigt påmind, så älskar jag ju att skapa. Jag älskar egentligen den där lilla lagom stressen, att hålla igång och ha en miljon bollar i luften. Det är JAG, iallafall den friska JAG. I nuläget klarar inte min kropp och sinne det och jag måste hela tiden tänka framåt för att inte gå för långt och sen få betala högt för det. Men ibland när jag hamnar där, där i den där lagomstress-miljonbollars stunden och jag känner mig "som vanligt" i några sekunder, då mår jag så bra! Samtidigt har jag så stor sorg inom mig, jag önskar så att jag fick vara frisk.

Nåja, inte mycket mer att göra än att ha ett öppet sinne, positiva tankar och bara kämpa på. Göra det bästa av situationen alltså.

Elefanter har levererats :) Så glad för alla beställningar jag får!


Två krabater som är på väg till sina nya hem.

Lördagen kom med jättefint väder så det blev marktjänst ute. Mycket att göra nu inför vintern.
Hösten är verkligen min årstid, kanske för att jag föddes då? Men älskar verkligen hösten, ljumma vindar och vackra färger. Lite lugn efter sommarstressens alla måsten, både ute och inne. Lite mer klimatvänligt för kroppen på så sätt att man inte blir helt utmattad bara av att vara för att det är så varmt.










Så nästan alla hjälpte till och det rensade och klipptes. Slängdes skräp och sopades. Solsängar och hängmatta lades på vinden för vinterförvaring och grus och sten lassades bort. Vi har en hel del kvar, men fick gjort en el iallafall :) Men på kvällen var jag så himla trött tt jag la mig redan 22, kunde inte ens hålla mina armar uppe så trött och ont jag hade. Blir ju många sena nätter nu när jag sitter och syr. Försöka göra mycket när Savanna sover, nån natt kom jag inte i säng förrän kl 5. ja, å sen vaknar lilla sessan kl 9 så det är bara att gå upp. Och nu är det så att Savanna inte vill eller kan sova middag, annars har man ju lite chans till återhämtning där.

Så jag har alltså sytt och sytt och sytt :) Elefanterna har blivit väldigt populära. Meningen var egentligen bara att jag skulle göra en till Savanna, men la ut en bild på den och folk blev jätteintresserade. Så jag kommer sy andra djur oxå, så fort jag får tid. Det kommer sköldpaddor, älgar, ugglor mf l. Såvida de blir bra såklart.

Är ni intresserade av en elefant? Nu har jag intro erbjudande på dem, de stora på ca 70cm för 300kr och de små på ca 45cm för 200kr. Det är ett riktigt klipp kan jag berätta, det tar mig ca 8 timmar att sy den stora elefanten, så kan ni själva räkna ut hur billigt det är. :o) Fr o m den 1 oktober kostar de fullpris igen, 450kr respektive 350kr. Så passa på nu, snart jul ju :) Ca
Maila mig då på hanssonnina@hotmail.com

                                                          Före                                 Efter

Igår söndag var jag på studiebesök :o) Ja, lite skämt och i lite allvar. Jag, gert och leffe (alltså nästan hela Ajax) var i Törringelund för att lyssna på donnez orkester. Alltid bra med lite "marknadsundersökning", d v s se va för låtar andra band spelar som folk tycker om. Se lite vad de andra banden har för utrustning m.m. Sen är det kul att bara komma ut ibland och koppla av lite. Jag går ju nästan aldrig ut, när man jobbar med det så blir det nog gärna så. Jag är ju inte så ofta på den sidan, blir ju mest scen för mig. Jättetrevligt var det!


Duktiga killar i Donnez!

En bra avslutning på helgen med andra ord. Nu är det måndag och nya utmaningar väntar, så nu kör vi....vidare :) Hoppas att ni haft en bra och skön helg.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar