torsdag 19 september 2013

När varje minut är fylld!

Ja, så här känner jag mig för tillfället. Släng in ett dragspel, en saxofon, en mikrofon, en symaskin, några familjemedlemmar till, en stor hund och två katter, en dator, en mobil, akupunktur och en tandläkare så är bilden nästan rätt. Pust, det är hektiskt nu. Kul, men hektiskt. Egentligen så måste jag leva ett varannandagsliv p g a min värk, men i nuläget fungerar inte detta. Så livet går ganska fort, uppe för länge och sover för lite, är med andra ord ganska så trött. Gör mig ingen tjänst egentligen att hålla på så, vet att jag får det i baknacken sen :(
*
I måndags sydde jag nästan hela dagen, var tvungen, har massor av beställda saker. Och jag är så glad för detta, riktigt kul att få producera. Som det är nu måste jag sy varenda dag om jag ska hinna, och snart är det jul så då kan det vara bra att ha en massa färdigt.


 Den här lilla krabaten blev alltså sydd i måndags :)

 *
I tisdags sydde jag däremot ingenting! Hann inte. Savanna och jag var på öppna förskolan, gjorde oss i ordning och stack efter vi ätit frukost. Kom hem halv 4 och bytte kläder sen skulle jag iväg till akupunktur. Efter akupunkturen hade jag en del ärenden, bl a skulle jag äääääntligen lämna in min älskade mobil. Har varit sönder ett bra tag nu, Savanna har tapat den i golvet några gånger.Lämnade även in Colins som både hade krossat glas och fått vatten i sig.

 Ska bli så skönt att få tillbaka den, är en riktigt bra mobil.

Jag lämnade den hos Green repair, trevliga och väldigt bra priser. Dem lagar det mesta på de nya mobilerna. Ring och prata med dem först om ni är intresserade. Klicka på bilden så kommer ni direkt till deras hemsida.

Dessa sötnosar blev också inköpta i tisdags :)

Igår, onsdag hade jag också lite ärenden som jag inte hann på tisdagen. Bl a blev det ett besök på IKEA, igen :) Savanna var med och även Emma, Kevins flickvän. Så medan jag handlade så sprang Emma och lekte med Savanna, en toppenlösning när man har spralliga barn :) Lekhörnan är självklart ett måste när man är på IKEA, Savanna tycker den är så kul.
 
Efter IKEA var jag jättesugen på en riktigt god "kopp" kaffe, så vi körde till Ilva som ligger brevid och tog en  fika på Espresso house, en islatte blev det mmmmmm.
Emma börjar bli stor nu, 7 december är bebisen beräknad till. Inte klokt vad tiden har gått fort.
Därefter körde vi hem, fick inte sytt mycket denna dag heller. men jag fick rensat lite bland tygerna och sorterat, alltid nått :) Nu ska vi gå och käka lite. Ha en fortsatt fin torsdag allihopa :)

Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar