söndag 27 oktober 2013

När det blir vintetid!

Godmorgon!
Ni har väl inte glömt att ställa tillbaka klockan inatt?

Ja, vi kom iväg men jag kan inte påstå att det var lungt och skönt precis. Tror nog hela Emporia hörde att vi var där *puh* Vi hann inte en med hälften vad vi skulle, för det blev mest att springa efter Savanna eller ha kamper med henne om vad hon ville och inte ville.

 Dagens outfit med vääärldens snyggaste stövlar!

Ja, en "fikapaus" fick det såklart bli. Savanna på språng som vanligt!

Mitt emot Pölsemannen ligger leksaksaffären Hamleys och utanför stod en kille som jobbade där och höll liv till musik som gangnam style. Säger bara, STACKARS Pölseman killen som lyssnat på det sedan kl 9 på morgonen. Han såg helt färdig ut och var nog ganska uppgiven, och vi fick ingen matro med det oväsendet. Det är ju 1 års jubileum för Emporia så det var lite jippon och rabatter i hela varuhuset. Så passa på att handla era julklappar nu med många bra rabatter.

  Stackars affärerna omkring.

Det var väldigt trevligt för både Colin och Kevin var med, iallafall till en börjar. Kevin blir snabbt rastlös och tycker inte det är så kul med affärer, så han stack vidare efter en stund. Så Emma, jag, Colin och Savanna shoppade vidare :o)

Colin njuter av en Chailatté
Emma och jag flyger matta
mmmmmm, islatté såkart
 
En av mina favvebutiker, LOCCITANE.

 
 På väg hem, ganska trötta allihop. Savanna slocknade nästan direkt, inte konstigt alls med det tempot hon håller. Själv kunde jag knappt trampa på kopplingen p g a smärta i höfterna, ena sidan värre. Vaknade med det och det har höll i sig hela dagen, inte ens smärtstillande hjälpte. :o(

 Sen blev det hem och sätta igång med mat direkt. Sötpotatis, morötter, lök och vitlök i ugn, stekt vit paprika, kotletter, sallad och beasås. Fast jag kunde knappt äta, hade ingen aptit alls. En kombi av stressande shopping med Savanna och smärta i höfterna gjorde nog att aptiten försvann :o(

 Några av dagens inköp:

 Nu är det ju igen :o) Snart iallafall.

Schampo och balsam. Jag har egentligen andra märken somjag älskar. Men experten säger ju att man ska byta produkter lite då och då, och jag tycker mitt hår blir så snabbt fett nuförtiden. Kan ju klart vara årstiden, eller så behöver mitt hår något annat ett tag. Tänkte iallafall prova dessa från LOCCITANE med den underbara Verbana doften, får bara inte nog av den :o)

 2 baslinnen från Lindex. Har likadana redan och dem används flitigt, älskar dem.

 Och så frukt i massor, måste bomba med vitaminer nu!

Hoppas ni hade en bra lördag. Nu blir det lite att äta, sen kanske vi går ut en sväng...vädret är underbart idag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar