lördag 19 oktober 2013

När det börjar bli riktigt kallt!

brrrr, vad kallt det har blivit. Och är det kallt ute så är det kallt inne, kanske lite extra hos alla oss med stenhus. Och även om jag älskar lukten av en spis som eldar, längtar jag redan till våren. Längtar till allt omkring skiftar färg och vårblommorna börjar titta fram. Längtar efter solens vårstrålar och fågelsången. Redan längtar jag, känns som det blir en lång vinter. Men hösten är inte heller fy skam, och älskar nästan samma saker med hösten som med våren. Älskar när allt omkring oss skiftar från olika nyanser av grönt och expoderar ut i varma röda färger, speciellt den mörkaste av dem. Älskar höstens varma solstrålar och jag älskar att man kan koppla av lite extra för nu ska trädgården vila. Tycker om julens förberedelser också, det blir mörkare ute, folk eldar i sina ugnar och ljus tänds i fönstrena. Men de två månaderna efter jul är hemska :o( Riktigt kalla och riktigt tunga, både för kropp och sinne. Men men, ska inte ta ut något i förskott nu...men usch vad jag fryser!!! 

Vilken årstid gillar du bäst?

En sak som jag gillar väldigt mycket med sensommaren och hösten är att orkidéerna blommar då. Ja, inte alla, men många. Orkidén är min absoluta favoritblomma och varje knopp och blomma ger mig så mycket glädje. Denna ovan njuter jag och beundrar varje dag, i ett helt år har den blommat. Helt fantastiskt exemplar. Hoppas bara inte den blommar ihjäl sig, det kan faktiskt hända tyvärr.

Igår blev det lite Mobiliahäng. Savanna och jag mötte Emma där och sen slöt Colin upp med oss lite senare. Vi skulle posta paket, hämta paket och lite matvaror till dagens tonfisksallad. Självfallet så blev det lite mys och shopping OCH den obligatoriska islattén där emellan. Vi käkade bl a på Mac Donalds som har fått in ett helt nytt glutenfritt bröd, som verkligen är supergott! En jätteförbättring mot det gamla gummibrödet, tyckte det var hemskt. Detta brödet är dessutom mycket bättre än Burger Kings glutenfria bröd. Sen är Mac Donalds barnmeny helt klart mycket fördelaktigare än Bk´s, både innehållsmässigt och prismässigt.

Toabesök är också obligatoriskt för oss, Emma som är gravid och jag som bara har en liten blåsa *haha* blir oftast många toalettbesök när vi är ute tillsammans. Det finns inte så många toaletter inne på gamla Mobilia delen, där är ofta kö och den är inte alltid så fräscha. Jag har t o m hittat bajs på ringen, och det var inte en liten hög. *ööörrkk* Det har iallafall kommit nya toaletter, ute. Dem ligger mellan gamla och nya byggnaden nr1, och dem är superfräscha. Mycket mycket fräschare än dem där inne. Påminner om hotelltoaletter, t o m jättefina tapeter och en stol som skulle passa jättebra hemma hos mig. *haha*


Utomhus brevid toaletterna finns också en mini lekplats som Savanna självfallet ville leka på. Savanna älskar att åka rutschkana, ser hon en sådan har man svårt att stoppa henne :o)

 
 
Rean har redan startat hos många affärer, så det blev några inköp till Savanna.

Pyjamaser behövs alltid! Och är den med prinsessor på är det bara ett stort + Från Kappahl

Mjuk och skön jogging är suveränt att gå i hemma. Också från Kappahl.

 Savannas Jul och nyårs stassen är fixad, dock inte på rea :oP Även den från Kappahl.

Jag köpte faktiskt ett par jeans till mig. Ja, jag kan säga faktiskt gällande det. Har inte köpt mig jeans på 100%, har inte känts så kul med tanke på vikten :o( Tyckt det var svårt att hitta jeans som sitter snygg, har inte velat visa för mycket och har gärna täckt med långa blusar/toppar. Gick upp 30kg med Savanna och det har tagit tid att gå ner, man är ju ingen ungdom längre. Sen har jag ju inte mått så bra p g a mycket tråkigheter som hänt, vilket självklart har försvårat för mig. Jag har gått ner en del, men har lite till som jag vill bli av med. Har inte gjort någon direkt ansträngning för att gå ner, men det kommer nog att krävas för de sista kilona. men ni vet hur det är när man inte mår bra, blir väldigt svårt och tungt att ta fatt i vissa saker.

Nåja, tillbax till jeansen :o) Har kollat på ett par ett tag på Gina Tricot´s webbshop, men inte vågat köpa utan att prova. Och tur var det för jag fick gå ner två storlekar än vad jag troligen hade beställt, vilket klart kändes extra kul.

Så här ser dem ut på hemsidan.
 
Och så här ser dem ut på mig. :o) Står som en påse nötter bara *haha* Är ingen modell ju men sitter helt ok iallafall, och supersköna är dem. Gillar knapparna, mycket det som gjorde att jag fastnade för dem. Helt ok i pris också , vilket klart alltid är ett +

Hämtade även paket, båda innehöll julklappar. I den ena var där till Frank så dem kan jag inte visa eftersom han läser bloggen. I det andra var där till Emma.


Dem kan jag visa för Emma läser inte bloggen, dessutom så ville jag faktiskt att hon skulle prova dem. Har ju beställt dem och väntar jag till jul och det skulle visa sig att dem inte passar, så kan jag inte byta. Men jag visste redan att hon ville ha dem, för hon har sett dem på nätet innan. Men hon visste inte att jag hade beställt dem så hon blev superglad. I vilket fall så får hon inte dem förrän på julafton :o)

Hur går det med era julklappsinköp än, har ni börjat?

Ha en  fortsatt fin helg.
Kram
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar