torsdag 24 oktober 2013

När det känns som man inte fått nånting gjort!

Ibland känns det som man håller på med någonting heeela tiden och ändå inte får ett dyft gjort, idag är en sån dag. Ja, kanske något litet. Men inte ens i närheten av vad jag hade planerat/trott jag skulle klara av. Totalt deprimerande ju. :o( Antagligen jag som har för höga förväntningar/krav, men det hjäper ju inte när man känner sig så besviken. Nåja, nått lite fick jag gjort...fick nästan klart en beställning, fattas bara ögon och fluff på svansen.

En Hello Kitty älskande tjej ska bli ägare till denna rosa elefant :o)

Sen påbörjade ett nytt projekt, fjärrkontrollugglor *haha* ja, det låter kul men är faktiskt en riktigt  kul och smart grej. Fick idén eller önskemål kanske man ska kalla det från en väninna till mig. Så jag har försökt få rättsida på ett mönster till den, sen fick jag börjat valt ut lite tyg och klippt lite...sen var denna dagen slut. Ja, emellan har jag tagit hand om sessan så klart med mat, blöjbytning, badning och allt annat som kan uppstå när man har en liten. Som att man får plocka upp samma klossar 15 ggr, bocka sig 30 gånger efter saker som så nöjts kastas omkring, ombyte för att glass eller annat har kletats in på hela den vita tröjan, sopning och torkning av golv som varit måltavla för ett smärre matkrig. Hunden och katterna som ska ha mat, tvätt som ska tvättas-hängas-tas in-vikas, mat som ska lagas, mail som ska kollas och svaras på, telefonsamtal, körning och hämtning av ungdomar som skall till och från bussen, tömning och påfyllning av diskmaskinen, hämtning av post m.m. Tiden går så himla snabbt så det inte är klokt. Och även om det inte känts som jag gjort något så har jag gjort massor vid närmare eftertanke...men dem sakerna är där och ska göras hela tiden, inget konstigt med det. Det är dem där utöver sakerna som man vill hinna med och planerar in som känns viktiga att avsluta. Jaja, vi får se hur det blir med fjärrkontrollsugglan. Visar såklart när jag har en lämplig att visa er :o)

Gömde visa er i veckan att jag fick en försenad födelsepresent av leffe i orkestern:

Presentkort på Cervera, en helt perfekt present. Finns massor jag vill köpa där men som är så himla dyra, så får samla ihop lite presentkort istället. Suveränt. Tusen tack Leffe!

Kommer ni ihåg jag skrev om att Savanna och Emma hade gått ut och kollat på alla djuren häromkring? Då hade dem även träffat en av våra grannar M och det var där dem hade hälsat på hönsen. M visade Savanna att hönsen lägger ägg och Savanna fick ett av dem, ett brunt ägg. Hon kom hem och var sååå stolt över sitt ägg och vi om överrens om att Savanna skulle äta det ägget till frukosten nästa dag. Dagen efter när vi skulle göra frukost var hon sååå noga med att få sitt bruna ägg, hon sprang direkt til kylen och rabblade en hel mssa om hönor, om M och om sitt ägg...så himla söt!

Det mycket viktiga ägget :o)

Gosiga Busunge!

Jag prövade att göra en hemmalagat Islatté häromdagen, var sååå sugen.

Smakade som kallt kaffe med mjölk, ingen höjdare alls!

Det var tid att beställa påfyllning från Forever. Min granne säljer ju och jag skrev till henne i förrgår kväll/natt och redan idag kom hon med några av varorna...det är snabb service det :o)

Jag måste verkligen slå ett slag för denna Aloe "dryck", för den gav mig faktiskt väldigt snabba resultat. Jag tror iallafall att det var tack vare den drycken, ska berätta varför. När jag var på Spa och presentation av Forever kvällen hos Marina, då hade jag precis avslutat en penicillin kur på 10 dagar för inflammation i min tand/tandkött. I den tanden som gick av och blev halv på Burger King för länge sen. Penicillinkuren hjälpte inte ett dugg, där blev ingen förändring alls förutom att den slog ut mig totalt. Men tanden/tandköttet var lika inflammerat som tidigare. Nåja, jag beställde en dunk för att prova och efter 3 dagar jag hade druckit den kunde jag äntligen få ut var från tandköttet. Eftersom Aloe Veran reglerar ph-värdet i vår kropp tror jag helt säkert att tack vare den så började min kropp balanseras och kroppen kunde stöta ut inflammationen. Men det är bara min egen teori :o)

Sen vill jag oxå berätta att min mage fungerar helt perfekt sen jag började dricka drycken, min mage har aldrig fungerat så bra sen jag blev sjuk i min Fibromyalgi som även medför mycket tråkigheter för magen. Så jag vill verkligen inte sluta nu och jag rekommenderar ALLA att prova! Beställde även några hudvårdsprodukter som var i samma serie som det serum och ansiktskrämen jag köpte sist, älskar båda produkterna särskilt serumet. Huden blir så otroligt len av det är och den doftar underbart, dessutom så får man en väldigt stor flaska och den är mycket dryg. Så jämför man med andra serum så är denna faktiskt riktigt billig. Det bästa serum jag testat än sålänge. Är ni intresserade av att ha en presentation hemma så hör av er så förmedlar jag gärna. :o) Tänker själv ha ett, snart hoppas jag.

Nu är kl mycket IGEN, funderar på om jag ska a en dusch, sy lite till eller gå och nanna...hmmmm
Hoppas iallafall ni därute får en god natts sömn och vaknar utvilade imorgon.

Natti natti




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar