måndag 7 oktober 2013

När helgen fortsätter i full rulle tempo!

Helgen började i fredags med en massa ärenden, dumma på så sätt att vi fick köra kors och tvärs i stan för att pricka in alla måstena. Vi kom dessutom iväg rätt sent så vi hade ont om tid. Hann tyvärr inte med allt så det får bli i veckan, hann iallafall med det mest "akuta"...och några mindre akuta *hihi*

Första stoppet var till Posten där jag både skulle posta och hämta paket.

Paketet var till killarna i bandet, nya tröjor :o)




Denna butik kan kanske räknas till de mindre akuta ärendena *haha* iallafall för många andra, men inte för mig. :o) Denna butik är ju bara så fantastisk så det gör ont fast på ett skönt sätt, nästan som träningsvärk *haha*. Skönt för att dofterna är underbara, vackra flaskor, mysig atmosfär, trevlig personal m.m. Ont för att det kan bli kostsamt :o) Mitt ärende hit denna gång var en mycket speciell doft och så skulle jag hämta böcker som handlar om L'OOCITANE och deras arbete. När jag var på Emporia och handlade sist så frågade biträdet mig vad jag gillade för dofter, så jag berättade och hon valde en som hon sprutade på ett silkespapper som hon sedan lade ner bland mina varor. Denna doft har nästan gjort mig galen, fast på ett bra sätt. Den doftade helt underbar och jag har luktat sönder detta silkespapper. Med andra ord, jag måste ha denna doft!



Jag kan inte nog berätta hur ljuvlig denna doft är, kärlek på flaska är nog det närmsta jag kan komma. Så nu har jag sprutat på mattor, kuddar, gardiner och hals mmmmmmmmm.... En riktig må bra doft, har nog aldrig känt så här för en doft faktiskt, inte vad jag kan minnas iallafall. Värsta tanken är om doften skulle försvinna eller butiken stänga *hjälp* Hoppas då man får veta god tid så man kan köpa upp ett lager :o) Rekommenderar iallafall ett besök i denna butik, speciellt om du uppskattar rena ekologiska produkter utan en massa gifter.

Lite matpaus på Burker King blev det oxå. Blir ofta BK eftersom dem har glutenfritt bröd, som är gott dessutom.

Det blev ytterliggare ett besök till IKEA för inköp av ännu fler förvaringslådor. Deras skinnliknande  svarta flätade serie är riktigt snygg. Ser väldigt exlusiv ut och har en massa storlekar att välja mellan.

Förvaringsboxar till köket. Nu ser det lite snyggare ut med Savannas pennor, papper och lera med allt tillbehör.
Förvaringsboxar i olika storlekar till badrummet, blev jättesnyggt. Ni skulle sett hur det såg ut innan :o/
Här hemma går dricksglas åt i samma fart som toalettpapper, jag vet faktiskt inte vad folk gör med dem...för så fort man frågar om någon tagot sönder något glas så har iiingen gjort det. Hittade iallafall dessa i fyndis för 3kr/st. Perfekt! Nu är det inte "lika" irriterande om ett glas går sönder. Tror jag har ett kvar från de handgjorda jag hade, hade 18 st för ett år sen :oS


Frank hade namnsdag så han fick vackra blommor

Coop hade 50% på alla skor i butiken så jag passade på att köpa några par till Savanna, även några i lite större storlek.



 Och sist men inte minst denna fredag...
ISLATTÈ! :o)
 ***

Lördagen inleddes med hundbad!



Gucci är väldigt duktig och "lätt" att bada. Lätt på så sätt att han hoppar upp i badkaret själv, fast jag brukar hjälpa honom med bakbenen så han inte ska skada sig. Lätt för att han står fint och inte försöker hoppa ur under tiden. Samtidigt är det väldigt "tungt" för mig. Min kropp värker och bränner av att jag måste stå bockad, och det tar ca 1 timme så min kropp tar väldigt mycket stryk. Badade honom i lördags och har haft inflammation i min hand/tumme sedan dess. Som tur var så hjälpte Emma mig. Så jag skötte schamponeringen och hon skötte balsamet.
Efter badet får han ligga på tjocka filtar invirad i tjocka handdukar, då brukar han somna lille plutt. Tror han njuter av att bli ren och få så mycket uppmärksamhet. Självfallet så får han en massa godis när han har varit så duktig.
När han har vilat en stund och torkat lite är det dax att gå ut och skaka av sig. Då är Gucci såååå lycklig. Han hoppar och skuttar och springer och man ser så bra han mår. Han är ren, luktar gott och tycker nog det är såååå skönt.
Helgen har annars gått mest åt till att städa, rensa och sortera, huset är så rörigt och har verkligen blivit åsidosatt av allt syende. Och med så många i huset, en stor hund och två katter blir det lätt smutsigt och rörigt. Jag mår inte bra av röra, blir så stressad inombords och kan inte koncentrera mi riktigt på något annat...tappar fokus liksom. Det är en riktigt härlig känsla att rensa, befrinde på något sätt. Så nu tar vi rum för rum och Emma hjälper mig...Tack och lov! Jag är så himla glad att jag har Emma, hon hjälper mig så mycket. En riktig klippa i all kaos och stress. Jag är ju begränsad  i mycket tack vare min värk och trötthet, och jag är ju speciellt begränsad eftersom jag har Savanna som kräver sitt...vilket tar både på min kropp och min trötthet, vilket gör att jag har mindre ork och kraft till annat. Allt hör ju samman.

När vi var på Vellingeblomman sist fanns det massor av fina pumpor och jag brukar alltid komma när det bara finns lite kvar och oftast då inte så fina. Sen har ju inte Colin och Kevin varit så intresserade av pumpor och Halloween de senaste åren så det har inte känts så viktigt. Men nu är det ju kul igen för Savannas skull så jag köpte en jättefin pumpa. Så i söndags hjälptes vi åt att fixa till den, vi ville ha en glad pumpa och här har ni resultatet. :o)

Nu är det måndag och idag tar vi det lite lungt, ska nog sy lite eftersom jag inte har sytt på hela helgen. Har en massa beställningar som väntar. Imorgon blir det öppna förskolan och akupunktur.

Ha en fortsatt fin måndag allihop.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar