måndag 21 oktober 2013

När helgen inte blev som man tänkt sig!

Har ni någon känts sådär att det räcker att någon frågar hur man mår så kommer tårarna? En sån helg har jag haft :o( Då finns det ingen annan lösning än att skruva ner telefonerna och bara vara!

Men trots tråkigheter på lördagen så försökte jag ändå göra det bästa av situation, måste ju! Hela mitt liv går ut på att hela tiden göra det bästa av situationen och tänka positivt. Försöka tänka på annat än att jag är sjuk. Hitta det jag KAN göra istället för att deppa för det jag inte kan...för kanske kan jag imorgon istället :o) Att tänka att allt löser sig till det bästa i slutändan och försöka att inte stressa upp mig för saker jag ändå inte kan påverka. Det enda jag kan påverka är ju mitt sätt att tänka och mitt sätt att hantera saker/situationer. Tyvärr finns det dem människor som är heeelt tvärtemot och bara hittar negativ i allt, hittar problem innan dem ens närmat sig...dem människorna drar ner mig :o( Dem människorna tar all min energi, särskilt om det är människor jag har nära och som jag tycker om. :o(

Vi åt iallafall tonfisksallad som planerat i lördags, gott men kan inte precis påstå att jag hade nån aptit. Men kroppen behöver mat, speciellt om man inte mår så bra, så det är bara att äta.


Efter maten blev det ett långt bad för Savanna och mig innan hon skulle nattas. Och på kvällen tittade jag och Emma på " Rainman", älskar den filmen. Och självfallet hör det till at man har lite gott att knapra på till filmen. Under filmen passade vi på att ha lite minispa, ansiktsmask, fixade våra naglar, händer och fötter. Skönt!

Efter filmen satt och pratade om allt möjligt och helt plötsligt var kl halv 4, vi såg lika chockade ut båda två när vi tittade på klockan. Så det blev till att skynda i säng.

Det var ganska tungt att gå upp söndag morgon, men så är det när man har små barn...upp å hoppa bara! :o) Idag fick ja g iallafall sytt lite, Emma passade Savanna så jag kunde sitta i lugn och ro.


Savanna älskar djur så de tog en runda och kollade på alla djur i området, det blev lamm, hästar, hönor, tuppar, kattungar och hundar. Så Savanna hade mycket att berätta när dem kom tillbaka. Slapp laga mat vilket var väldigt skönt för vi hade massor av tonfisksallad kvar, så dem timmarna kunde jag använda till att sy istället.

Min mamma dök upp på kvällen, hon har precis varit i Turkiet och där hade hon köpt presenter till Savanna. Så hon kom och lämnade dem.

Är vi lika?


Dem här fina kläderna fick Savanna, gissa om hon blev glad!

Bytade skosnöre på Savannas kängor jag köpte för nån vecka sen, ville inte ha de cerisa utan en mer neutral färg. Så det blev bruna, tyckte det blev jättesnyggt.


Sen har jag klippt av fransarna en bit på mina nya boots, vet fortfarande inte om jag ska behålla dem eller klippa bort dem helt.

Så här såg dem ju ut innan.

Nu är det iallafall måndag och en helt ny vecka väntar. Det var tufft även idag att gå upp, trots att jag inte la mig jättesent igår. Vaknade med vansinnig värk i kroppen och var jättehes och full med slem i halsen och idag krävdes det 2 koppar kaffe för att komma igång. Så vi får väl se vad veckan har att erbjuda och om den slutar bättre än den började. Hur var er helg då?

Kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar