torsdag 17 oktober 2013

När kropp och själ behöver vila.

Vi har haft 2 lugna sköna dagar som var verkligt välbehövda. Dem senaste veckorna har gått i ett och tar jag inte det själv det kloka beslutet att jag behöver en paus, så gör kroppen det till mig :) Men denna gång tog jag själv beslutet. Tisdagarna är ju ganska hektiska, först öppna förskolan hem och lämna Savanna och sen iväg på akupunktur.Denna tisdag skulle jag ev träffa en väninna efteråt oxå för lite sushihäng. Men på tisdag förmiddag hade jag fortfarande inte hört från min väninna med något besked, Savanna var jätteförkyld och jag trött och förkyld, så jag sa det att vi blir hemma idag för lugn och mys. Och så blev det :o) Jätteskönt! Likaså igår, då hade vi inget bestämt. Så vi tog vara på lugnet denna dag oxå.

Mys och lugn är så himla viktigt, jag har ju min kropp jag måste lyssna på, men jag märker oxå hur stressad Savanna blir av att det händer för mycket. Nu är Savanna en väldigt livlig tjej i sig själv, så man måste bromsa henne i mellanåt och ge henne ro...i den åldern kan det vara svårt att avgöra det själv ju :o) Savanna lever för varje sekund och hon är rädd att hon ska missa något, så den enda plats för henne att få riktigt lugn är ju hemma. Där är hon trygg, hon vet var allting finns och det finns inte en massa nytt at upptäcka. Så vi tar verkligen vara på alla tillfällen när vi kan vara hemma och riktigt koppla av, ladda batterierna och njuta av lugnet.

Våra dagar börjar med mys i soffan tillsammans, jag får mitt kaffe och vi tittar på barnprogram. Sen är det dax för frukost. Savanna är väldigt liten i maten och det gäller för mig att vara uppfinningsrik så hon får ett intresse för maten.

Fruktspett gör susen
Jag har fått sorterat lite mail som låg. Hade bl a fått mail om lite blommor som ska planteras nu på hösten. Jag är alltid på jakt efter annorlunda och vackra växter och nu hittade jag fantastiskt vackra vallmo som jag beställde.

Vackert så det förslår.

Hoppas jag får dem att växa oxå, ska bli en fröjd att se dem.

Fått sytt lite oxå. Har några beställningar liggandes men dem ska inte vara färdiga förrän närmre jul, så jag passar på att sy upp lite annat och få lite färdigt.

En massa lapptäcken som bara ska vadderas oxå
Ni vet väl att ni kan beställa av mig? Dessa lapptäcken är ca 100*100 och kostar 550kr/st Säljer även annat handgjort, ni kan se mer på min fb sida:
Beställ gärna i god tid nu inför jul :)

Nä, nu blir det till att göra något vettigt här. Ha en fin dag allihopa :)

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar