söndag 20 oktober 2013

När livet inte blir som man tänkt sig...

Från början var det tänkt att vi skulle åka och bada igår, men eftersom det blev mer och senare än vad planerat i fredags tyckte jag att det är bättre att vi tar det på söndag. Dessutom är Savanna fortfarande ganska förkyld och jag ville avvakta och se hurdet skulle utveckla sig. Så jag bestämde att jag skulle sy igår istället men det blev inget med det heller. Istället blev det en tung dag fylld med sorg, sårande känslor och mycket tårar. Ibland tar livet vändningar som man inte alls är beredd på, vändningar som suger all must ur en och dränerar en på styrka och energi...det lilla man hade kvar. Och där är jag nu, där nere med alla omtumlande känslor, all ilska och förtret för många års slitage av mitt hjärta. Där är jag nu, alldeles ensam med all sorg. Nu kommer det ta tid, lång tid....igen. Att läka, tid att grubbla, tid att försöka ta sig upp igen, tid av ensamhet i hjärtat, tid med sorg! Livet är verkligen outgrundligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar