onsdag 9 oktober 2013

När man får må bra tisdag!

Tisdagen gick i samma tecken som de flesta tidigare tisdagarna. Vakna, lite morgonmys i soffan, frukost, fixa till oss och sen iväg till öppna förskolan.

Här pysslas det med vackra höstlöv. Savanna älskar att pyssla, leka med lera, rita och måla...men inte så länge *haha* Hon har fullt med spring i benen och hon lever för varje sekund, man kan ju missa något ;o) Och hon är inte så jätteintresserad av de andra barnen, kanske för att dem inte kan hålla samma tempo som henne *haha*


Efter förskolan och på väg till bilen, fortfarande massa sping i benen.

Sen hem, byta kläder och iväg igen till akupunktur. Brukar vara jättestressad, men denna gång hann jag t o m köp en islatté först...mmmmmm

Den obligatoriska islattén, idag blev det t o m två :o) En före akupunkturen och en lite senare, mmmm

Denna gång fick jag max med nålar, alltså alla jag redan provat men samtidigt. Det fungerar så att först så känner hon och märker ut var hon ska sätta nålarna. Sen tvättar hon och sen får jag andas in och på utandningen sticker hon in nålen. Det gör ont, på vissa ställen mer än andra. Igår gjorde det väldigt ont. Nu var jag ju inte där förra veckan, fanns ingen passande tid, vet inte om det var därför det gjorde extra ont. Försst får jag ligga och koppla av i 10 minuter, sen kommer hon in och vrider på nålarna. Detta kan oxå göra väldigt ont, sen får jag ligga 10 minuter till innan hon kommer och plockar bort nålarna. Var ganska matt efter och blev jättetrött på kvällen, men vet inte om det beror på akupunkturen. Är ju väldigt trött för tillfället och jag kämpar varje morgon för att ta mig ur sängen. Men som sagt, har inte varit på akupunkturen på två veckor, kanske det bidrar till tröttheten. Har svårt att avgöra om mina smärtor blivit mindre eftersom smärtan varierar och flyttar sig. Får nog bara ge det lite mer tid.

Efteråt så mötte jag upp med Emma och vi åkte en sväng till Triangeln. Första stoppet blev Flash, har kollat på en kofta jättelänge där. Men jag har inte testat den, kollat vad den kostat eller nånting, bara njutit av den på avstånd :o) Men nu gick jag in för att testa den och till min stora glädje var det 50% på den. Jag skulle ta ett foto men batteriet på kameran var nästan slut så bilden blev jättesuddig. Sen letade jag på nätet men hittade inte den där heller, inte ens på Flash hemsida. Däremot hittade jag denna annons där :o) Jeansen är precis sådana jag har letat efter ett tag, så det blir ett besök till snart för att prova :o)

Får lägga ut en bild på koftan vid senare tillfälle.


Och gissa vad nästa besök blev *haha*

Ja, LÓOCITANE! *haha* jag kan bara inte låta bli. Underbara butik! Jag var bara tvungen och kolla vad dem mer hade  i serien med den underbara doften :o) Det fanns en del att välja på, bodylotionen kändes underbar, men jag har ju precis köpt en fast i en annan serie, mandel. Så den får vänta tills jag använt klart den andra isåfall. Däremot köpte jag en deo, det behövs ju alltid. Och sen köpte jag duschtvålen i samma doft.
 ***
Denna gång hann vi upp på övre plan oxå, har inte varit där förr...mer än för toalettbesök :oP Där uppe fanns en massa roliga butiker. En som jag tyvärr inte kommer på namnet på, men dem hade en massa kul i inredningsväg. Både för barn och vuxna. Jag hittade ett jättefint album där till Savanna. Jag har ett som jag har fått från bokklubben Savanna är med i men har aldrig varit riktigt nöjd med det.

Det här är inte bara ett vanligt album, öppnar den så är det som en låda därinne där man kan spara minnessaker.

Inuti fanns det ett vackert guldfärgat album så man kan skriva in en massa minnen. Två små askar och en ficka till ännu mer minnessaker. Detta ska Savanna få med sig den dagen hon flyttar hemifrån.

En annan butik som jag blev väldigt glad att hitta var:

Äntligen :o) Den låg ju sidan om Triangeln innan och jag var så besviken när dem slog igen. Så till min stora glädje har dem öppnat inne på Triangeln. Jag älskar denna butiken, lite som Tiger...en massa allt möjligt och till bra priser.

Brukar köpa vackra sidenband i härliga färger här till min firma, Interiör & Flora design. Så även denna gång.
Hittade en massa annat smått och gott oxå, bl a detta fina armband.

Det var skönt att komma hem sen, var ganska trött vid detta laget. Men jag försöker passa på att få lite egentid i samband med att jag t ex går på akupunkturen. Egentid är sååå viktigt och jag får ju inte mycket av den varan. Så skönt att bara kunna gå i lugn och ro, göra saker i sin egen takt och bara kunna tillåta sig att tänka på sig själv nån timme. Dagarna igenom tänker jag hela tiden på andra, så det är skönt med en liten paus emellanåt. Samtidigt så värker det av längtan efter Savanna varenda sekund. Hennes doft, hennes leende, hennes goa kramar och pussar...ja, hela henne och allt där hör till. Älskade barn!






Hoppas ni hade en skön tisdag allesammans och även får/har en riktigt skön onsdag. Här blir det dragspel, musik och städning idag :o)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar