tisdag 29 oktober 2013

När man har haft ett tufft dygn...

*pust* sovit i så gott som ett dygn, förutom lite kisspauser, vätske- och panodil på fyllning. Ja, lite mat kunde jag också få i mig med tvång. Vaknade med illamående, yr, fruktansvärd huvudvärk, febrig (men inte så hög tack o lov), ont i hela kroppen...ja, allmänt kass helt enkelt. Haft mycket huvudvärk den senaste veckan, haft problem att böja mig för det har känts som huvudet skulle sprängas. Igår kom peaken, hade vansinnigt ont, kunde knappt röra huvudet och det enda som hjälpte var att ligga stilla och blunda. Kändes som hjärnan var lös och låg och flöt, hmmm...vet inte annars hur jag ska förklara det. Längesen jag sov så mycket. Känns lite bättre idag, fortfarande yr, ont i kroppen och ont i huvudet men tack o lov har huvudvärken dämpats. Känner av det men det är inte lika känsligt som igår.

Så tyvärr blev det ingen fotografering för Ajax/Remlénz igår, jättetråkigt när det blir så. Hade verkligen sett fram emot att få nytt material nu. Det får vi ju ändå, men det tar lite längre tid bara. :o(

Söndagen var ganska lugn, försökte plocka undan lite här hemma. Helt otroligt vad det blir rörigt när man är så många, om alla ändå kunde plocka undan efter sig *suck*

 

Fick bakat lite glutenfritt bröd i söndags, alla i familjen älskar detta bröd. Gott och väldigt lätt att göra, finns på hyllan med de glutenfria varorna.

Häckplantor och stänge kom på plats, skönt. Nu får det växa snabbt, trivs inte att ha det så öppet.

I lördags när vi handlade hittade jag dessa rotfruktschips, dem var riktigt goda även Savanna gillade dem. Kommer absolut köpa fler gånger. Tänker dessutom försöka mig på att göra själv, tänkte att sötpotatis och morötter oxå kan vara gott. Ett gott och nyttigt alternativ, både till vuxna och barn.

Jag hr fortfarande jätteont i min tumme sen jag badade Gucci, måste ha blivit nån kraftig. Har letat efter något slags stöd, och gärna då inte ett sånt som sitter på hela handled oxå.

Hittade en fiffig grej på Life i veckan. Egentligen är det ett tryckavlastnings förband, både till tår och fingrar. Men fungerar utmärkt som stöd till min tumme. Förbandet är ganska långt så man kan klippa det till önskad längd, jag fick till 3st. Så jag försöker ha det på dagen som stöd, och på natten kör jag utan. Har provat några dagar nu, får bara avvakta och se om det hjälper.

Igår kom posten med ett nytt Glossy paket. Lika kul var gång eftersom man inte vet vad man ska få, lite som julafton. Men igår orkade jag inte ens öppna det när det kom, la undan det och gick och la mig igen. Öppnade det först på kvällen.

Igår blev det pizza till middag och jag lyckades få i mig en slice iallafall.

Glutenfri tonfiskpizza

Det var ,som nog de flesta märkte, orkan igår. Vi har vårt sovrum på övervåningen och jag vaknade flera gånger av att det lät som taket höll på att flyga av. Det var ingen liten storm denna gång. Var ute en runda idag och "sonderade terrängen", och stormen har nog varit ganska snäll mot oss. Iallafall om man tittar på nyheterna idag.

Träd som bockat sig

 Saker som blåst omkull

 Ännu mera saker som blåst omkull/omkring, och grenar som gått av

 
 Möbler som blåst iväg

 Detta var nog det värsta som hände oss, en jättegren som knäckts från vår stora tall

Nu har inte jag kollat själva huset, det får Frank göra sen. Får bara hålla tummarna att inget större hänt. Hur har ni drabbats av stormen?

Har varit uppe nån timme nu och känner av minsta ansträngning, så tänker faktiskt gå och vila en stund nu. Har jätteont i mina höfter och känner mig yr, så ska ta panodil och så lägga mig. Ha en fin dag allihop.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar